כך תשמרו: כללי התנהגות בתמרור עצור
עו"ד רוני פאלוך מציג בפניכם את עקרי החוק הנהוג כשעומדים עם הרכב לפני תמרור עצור
- עו"ד רוני פאלוך
- כ"ד כסלו התש"פ
- 1 תגובות
אחת מהעבירות הנפוצות היא עבירת תמרור עצור, וזאת עבירה ש"אדם דש בעקביו..".
נהג רכב המתקרב למפגש רחובות או לצומת כאשר מולו ניצב תמרור עצור מחוייב לבצע שתי פעולות: עצירה מוחלטת 4 גלגלים ומתן זכות קדימה. בצומת בו קיים קו עצירה, חובה לעצור בקו העצירה, במקום בו אין קו עצירה, חובה לעצור במקביל לתמרור וכן לפני מפגש הצומת.
העצירה של הרכב צריכה להיעשות במקום המאפשר לנהג לראות את התנועה. משעצר הנהג את רכבו, כעת עליו לתת זכות קדימה לרכב המתקרב אל הצומת ומבקש להיכנס אליה. זאת יש לזכור, מדובר בשתי חובות נפרדות, הראשונה היא עצירה מוחלטת, השניה היא מתן זכות קדימה.
בשני המקרים, ביצוע העבירה יעלה לנהג (במקביל לקנס או לזימון לבית המשפט) גם בנקודות שייזקפו לחובתו במסגרת שיטת הנקודות שנועדה לעקוב אחרי נהגים שהורשעו בעבירות תעבורה.
מספר הנקודות שייזקפו לחובתו של הנהג במקרה של אי עצירה או אי מתן זכות קדימה גם הוא ישתנה בהתאם לחומרתן של כל אחת מהעבירות.
ההחלטה האם "להעניק" דו"ח מסוג ברירת משפט, או ישר הזמנה למשפט נתונה לשיקול דעתו של השוטר בשטח.
בכל מקרה אין כל חובה חוקית להודות, נהג המודה בעבירה, יתמודד בהמשך עם קושי גדול יותר להוכחת חפותו או לחילופין לשינוי סעיף אישום ללא ניקוד.
סניגור מנוסה ידע ברוב המקרים לאתר "כשלים וליקויים בראיות" וכתוצאה מכך לשנות את סעיף האישום לכזה שלא נושא לחובתו ניקוד.
נהגו בזהירות.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות