ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אדמו"ר נולד • הגרי"א אדלר יוכתר כאדמו"ר מדז'יקוב

הגרי"א אדלר, נכדו של ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, יכונן מחדש את חצר דז'יקוב • מחר ומחרתיים יתקיימו כינוסי הכתרתו • 14 מיליון שקל שירש מאביו ישמשו להקמת המוסדות

האדמו"ר מדז'יקוב עם האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל.
האדמו"ר מדז'יקוב עם האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל.



התרגשות בעולם החסידות: מחר ומחרתיים יתקיימו כינוסי הכתרתו של הרה"צ רבי ישראל אליעזר אדלר לאדמו"ר מדז'יקוב. עם ההכתרה הוא יכונן מחדש את חצר חסידות דז'יקוב.

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים', כבר ביום הלוויתו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, הוחלט על הכתרתו הצפויה של רבי ישראל אליעזר, וקבוצת חסידים קיבלה את מרותו והגישה לו קוויטלא'ך.

אלא שההכתרה, שהיתה אמורה להתקיים בט' בניסן - יום פטירת זקנו האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, נדחתה למועד בלתי ידוע. במהלך השבועות האחרונים ערך רבי ישראל אליעזר 'באטעס', ולראשונה ערך 'טיש' נעילת החג במוצאי שביעי של פסח, בהשתתפות חסידיו.

הגרי"א אדלר הוא בנו של הרה"צ רבי נפתלי חיים אדלר זצ"ל, חתנו של האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ. הגרי"א עצמו הוא חתנו של הגה"צ רבי משה ארנסטר, נשיא קהילות 'מאור חיים' בארץ-הקודש, וחתנו של ה'אמרי חיים'. רבי ישראל אליעזר הוא, אפוא, נכד פעמיים של ה'אמרי חיים' מויז'ניץ.

אביו זצ"ל שימש כמנהיג חסידות דז'יקוב בנתניה. לאחרונה נמכר בניין המוסדות 'אהל נפתלי' של חסידי דז'יקוב בעיר תמורת 14 מיליון שקל, שישמשו ככל הנראה להקמת המוסדות של החסידות.

במשך שנים רבות הנהיג רבי ישראל אליעזר את עדת חסידי ויז'ניץ בעיר רחובות, וקנה לעצמו חסידים ומעריצים בארץ ובעולם, מאות חסידים הצטרפו אליו לשמחות בית השואבה ולשבתות במירון, וחסידי ויז'ניץ התייעצו עמו בכל דבר, במיוחד בנושאי חינוך, ועשרות שאלות עלו על שולחנו מידי יום.

חסידי ויז'ניץ זוכרים במיוחד את ריקוד ה'מצוה טאנץ' של רבי ישראל אליעזר בחתונת נכדו, שנערכה בהאנגר הענק בפתח-תקווה. הגרי"א אדלר מחותן עם רבים מגדולי האדמו"רים: באיאן, קרלין סטולין, סקולען, קרעטשניף, אלכסנדר, פיטסבורג ומאקווא.

מבוקש: שטח למרכז של חסידות חדשה

הגר"ש וואזנר וגיסו האדמו"ר מסלונים ביקשו ממנו לקבל עליו את עול האדמו"רות לאחר פטירת בעל ה'ישועות משה'.

את הדחיפה האחרונה נתן האדמו"ר מויז'ניץ ששהה בעיר צפת, לשם הגיע הגרי"א אדלר. האדמו"ר מויז'ניץ ליווה אותו ביציאתו עד רכבו, וכיבדו כאחד מגדולי האדמו"רים.

לאחר שקיבל על עצמו את האדמו"רות, תרו חסידיו אחר מקום שיוכל להכיל בית מדרש, ישיבה, תלמוד-תורה ודירות לחסידים שיבואו להתגורר בסמוך.

תחילה עלה שמה של העיר אלעד, שם קיים בית מדרש של חסידות טשערנוביל, שיכל להתאים לצרכי החסידות. אך בקהילת ויז'ניץ בעיר הבהירו כי אינם רואים זאת בעין יפה.

כעת מתקיימים מגעים על שטח הממוקם באחת הערים החרדיות בארץ. אך עד שימצא שטח מתאים, ישאר הגרי"א אדלר ברחובות, ויערוך שם את ה'טישים'.

מחר (ד) יתקיים בבית המדרש ברחובות כינוס היסוד של הקמת החסידות, בו ישתתפו רק חסידים תושבי רחובות. ביום חמישי יתקיים כינוס לכלל חסידי דז'יקוב בארץ.

ההכתרה המלאה והרשמית תתקיים בחג השבועות. לפי התוכנית, יוקם אהל בסמוך לבית המדרש ברחובות לקליטת מאות החסידים שיגיעו מבני-ברק, מודיעין עילית, אלעד וירושלים, כמו גם תושבי רחובות.
דזיקוב אלעד ויזניץ אמרי חיים רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד