י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
החרדים ביקשו ב'בין הזמנים'

מסתמן: זה התאריך שבו יתקיימו הבחירות

98 שעות לפיזור הכנסת: לאחר דיונים ומחלוקות ולאחר שהחרדים התעקשו על 'בין הזמנים' - מסתמן כי הבחירות יתקיימו ביומא דהילולא של משה רבינו ע"ה

מסתמן: זה התאריך שבו יתקיימו הבחירות
אילוסטרציה צילום: שלומי כהן

98 שעות לפיזור הכנסת ובסיעות הבית נערכים לסבב בחירות שלישי. בשל הפלונטר שנוצר סביב תאריך הבחירות שנקבע ע"פ חוק היסוד, ראשי בלוק הימין סיכמו להקדים את המועד ולקיים בחירות שבוע קודם לכן - ביום הילולת משה רבנו ע"ה, ז׳ באדר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הבלוק קיימו הערב (מוצאי שבת) שיחת ועידה עם ראש הממשלה, בה סוכם כי ידרשו להקדים את הבחירות באמצעות תיקון חקיקה בשבוע ל-ז׳ באדר (3 במרץ, 2020).

הבעיה עם התאריך המקורי שהביאה לדחיית מועד הבחירות נוצרה בעקבות העובדה שרבים ממצביעי ג' צפויים לפקוד ביום זה את קברו של רבי אלימלך מליזענסק, דבר שעשוי להשפיע על שיעורי הצבעה נמוכים בריכוזים חרדיים שונים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בסיעות החרדיות יזמו את דחיית הבחירות בשבועיים כדי לקיימם בימי בין הזמנים ולא להפריע ללימוד בני הישיבות - אלא שיתר השותפים התנגדו להרחיק את המועד וביקשו לקיים את הבחירות בהזדמנות הראשונה.

יצוין כי כבר מחר ייפגשו השר יריב לוין ויו"ר סיעת כחול לבן חבר הכנסת אבי ניסנקורן כדי לתאם באופן סופי את תאריך הבחירות ואולי אף לעשות זאת במסגרת תיקון בחוק.

בחירות ז' אדר רבי אלימלך מליזענסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}