ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

גדולי ישראל לרב פינטו: "המשך בהחזקת המוסדות"

בעקבות החלטתו של הגרד"ח פינטו לסגור את מוסדותיו באשדוד, פירסמו גדולי ישראל קריאה נרגשת: "תמשיך" • והאם הסגירה קשורה לתחקיר שלילי שפורסם בעיתון 'הארץ'?

הגאון רבי דוד חנניה פינטו. צילום: יעקב כהן
הגאון רבי דוד חנניה פינטו. צילום: יעקב כהן



לפני ימים ספורים הודיע הגאון רבי דוד חנניה פינטו, ראש מוסדות 'אורות חיים ומשה', ממקום מושבו בצרפת כי הוא סוגר את מוסדותיו שבעיר אשדוד. ההודעה נחתה על אנשי המוסדות כרעם ביום בהיר.

ניסיונות רבים נעשו כדי לשנות את רוע הגזירה, אך עג כה נותרה ההחלטה על כנה.

רבים קישרו את החלטתו של הרב פינטו לתחקיר שפורסם בעיתון 'הארץ', בו נחשף כביכול כי רשת העמותות שהחזיק הרב שימשה כצינור לעסקים שונים. מקורבי הרב הכחישו את הקשר, אך כנראה הפרסום השלילי הוא הגורם לסגירת המוסדות.

הבוקר (ג) מתפרסם ב'משפחה' מכתב, עליו חתומים שורה מכובדת של גדולי ישראל, רבנים וראשי הישיבות, ובראשם: הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ, ובו הם קוראים לרב פינטו להמשיך ולהחזיק את מוסדותיו כדי שישמשו משפחות חרדיות רבות.

וזה נוסח המכתב: "הן שמענו שכבוד הרב הצדיק בנם של קדושים מגדולי מזכי הרבים בדורינו, רבי דוד חנניה פינטו שליט"א ממקורביו של מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל, אשר ידיו רב לו בהעמדת מפעלים לתורה וחסד בארץ ישראל ובתפוצות ובהם כוללים חשובים בעיר אשדוד אשר לומדים שם ציבור גדול של אברכים ת"ח בני עליה, והדבר משפיע על כל הסביבה.

"אנו פונים בכל לשון של בקשה שימשיך בהחזקת המפעלים הגדולים ובזכות התורה יעזרהו הקב"ה לזכות לרוב נחת מכל יוצאי חלציו, ולהמשיך ביתר שאת בהחזקת תורה מתוך בראיות איתנה ונהורא מעליא".



המודעה


דוד חנניה פינטו מוסדות כולל אשדוד צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}