קנס בסך 130 אלף שקל הוטל על מגה ורבוע כחול בגין הטעיית צרכנים
הרשת גבתה סכומים גבוהים מאלה שסומנו על גבי המוצרים ובכך גרמה להטעיה צרכנית, ותתחייב להימנע מעבירות דומות למשך שלוש השנים הקרובות
- כ"א אייר התשע"ב
- 2 תגובות
צילום: בלומברג
בית משפט השלום בפתח תקווה הטיל קנס על סך 130 אלף שקל על רשת מגה ורבוע כחול בגין הטעיית צרכנים. בעקבות ביצוע וניהול חקירה מקיפה של מבקרי מחוז ת"א והמרכז של משרד התמ"ת, הוגש כתב האישום ממנו עולה כי הרשת גבתה סכומים גבוהים מאלה שסומנו על גבי המוצרים ובכך גרמה להטעיה צרכנית.
עו"ד טלי קינן, תובעת המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, היא זו שהגישה את כתב האישום שממנו התברר כי לקוחות התלוננו על פערים בחיובים לאחר שגילו פערים בין המחירים על המוצרים לבין מחירי החיוב בקופה. הכשלים נמצאו במספר סניפים בתל אביב, בקריית אונו ובחולון, ובעקבות התלונות ביצעו מבקרי התמ"ת בדיקות חוזרות ברשתות, ואיששו תלונות אלו.
בית המשפט לא הסתפק בקנס הכספי והשופטת ניצה מימון-שעשוע החליטה להטיל על הרשת גם התחייבות בסך 50 אלף שקל, בה היא מבטיחה להימנע מעבירות דומות למשך שלוש השנים הקרובות.
עו"ד קינן מסרה כי החלטת בית המשפט היא כלי מרתיע כנגד עבריינים בתחום, ולא פחות חשוב שציבור הצרכנים יהיה מודע לכך. "קניות הניסיון הנערכות מעת לעת על ידי משרד התמ"ת ברשתות השיווק, נערכות כדי לוודא הקפדה על הדיוק בחשבון הסופי ואי ביצוע עבירות ובכלל זה עבירות הטעיה כנגד צרכנים. הצרכן סומך על רשת השיווק שהחשבון ייצא מדויק, ומכאן החשיבות הרבה של האכיפה שמבצע משרד התמ"ת בנושא".
ציפי שיינקמן, הממונה על מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, הבהירה כי המחוז ימשיך לבצע אכיפה נרחבת ומעמיקה ביישובי המרחב המחוזי. "מבקרי יחידת סחר הפנים והצרכנות של המחוז, עורכים מבצעי אכיפה מקיפים וימשיכו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כנגד מפירי החוק, למניעת הישנות מקרים מסוג זה של הטעיית הצרכן".
עו"ד טלי קינן, תובעת המחלקה המשפטית במשרד התמ"ת, היא זו שהגישה את כתב האישום שממנו התברר כי לקוחות התלוננו על פערים בחיובים לאחר שגילו פערים בין המחירים על המוצרים לבין מחירי החיוב בקופה. הכשלים נמצאו במספר סניפים בתל אביב, בקריית אונו ובחולון, ובעקבות התלונות ביצעו מבקרי התמ"ת בדיקות חוזרות ברשתות, ואיששו תלונות אלו.
בית המשפט לא הסתפק בקנס הכספי והשופטת ניצה מימון-שעשוע החליטה להטיל על הרשת גם התחייבות בסך 50 אלף שקל, בה היא מבטיחה להימנע מעבירות דומות למשך שלוש השנים הקרובות.
עו"ד קינן מסרה כי החלטת בית המשפט היא כלי מרתיע כנגד עבריינים בתחום, ולא פחות חשוב שציבור הצרכנים יהיה מודע לכך. "קניות הניסיון הנערכות מעת לעת על ידי משרד התמ"ת ברשתות השיווק, נערכות כדי לוודא הקפדה על הדיוק בחשבון הסופי ואי ביצוע עבירות ובכלל זה עבירות הטעיה כנגד צרכנים. הצרכן סומך על רשת השיווק שהחשבון ייצא מדויק, ומכאן החשיבות הרבה של האכיפה שמבצע משרד התמ"ת בנושא".
ציפי שיינקמן, הממונה על מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, הבהירה כי המחוז ימשיך לבצע אכיפה נרחבת ומעמיקה ביישובי המרחב המחוזי. "מבקרי יחידת סחר הפנים והצרכנות של המחוז, עורכים מבצעי אכיפה מקיפים וימשיכו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כנגד מפירי החוק, למניעת הישנות מקרים מסוג זה של הטעיית הצרכן".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות