מספר הודעות הספאם בסלולר בארה"ב זינק ב-45%
עבור האמריקאים לא מדובר סתם בהצקה - הם משלמים גם עבור הודעות נכנסות
- ח' אייר התשע"ב
הודעות כתובות, גם במכשירים הכשרים. צילום ארכיון
מספר הודעות הספאם (זבל) בסמס זינק ב-45% בארה"ב בשנה שעברה לסך של 4.5 מיליארד הודעות, להערכת ריצ'י ג'נינגס, אנליסט של מגזר הסלולר, מספר שיחות הספאם זינק אף הוא. העומס מכביד על ספקיות הסלולר ומתסכל את המשתמשים לא רק בשל ההצקה וההונאות האפשריות, אלא גם כיוון שבארה"ב משתמשים צריכים לשלם על הודעות ושיחות נכנסות.
שולחי הספאם מסוגלים לשלוף טלפונים מהאינטרנט או להשתמש בתוכנות המייצרות באופן רנדומלי אלפי או מיליוני מספרים. הם משתמשים לרוב בטלפונים pre-paid לא מזוהים ויכולים להשתמש בחיוג אוטומטי המאפשר שיחות רבות.
העלויות עבור שולחי הספאם נמוכות ביותר. תוכנית לשליחת הודעות ללא הגבלה בטלפון ששולם מראש עולה כ-20 דולר לחודש ויכולה לשמש לשליחת הודעות למיליוני אנשים. לעומת זאת, לקוחות סלולר ללא תכנית סמס משלמים 20 סנט על כל הודעה שהם מקבלים. ההודעות יכולות להבטיח פרסים מסויימים ולחיצה על לינקים בהם או על תשובה, יכולה להתקין תוכנות זדוניות או לאשר חיוב חשבון הסלולר של המנוי.
עבור מפעילות הסלולר האמריקאיות הודעות הטקסט הן מקור הכנסות חשוב, אך גם הן מודאגות מהגידול בהודעות הספאם. יותר ויותר משתמשים פונים למוקדי שירות לקוחות על מנת להילחם בחיובים על הודעות טקסט זבליות לטלפונים שלהם וכל פנייה עשויה לעלות לספקית 50-5 דולר בהוצאות טיפול, לדברי גרג גולדפרב, אנליסט בחברת סאמיט פרטנרס. בתביעה שהגישה AT&T במארס טענה החברה כי ספאמרים שהשתמשו ב-14 מספרי טלפון ביצעו יותר מ-20 מיליון שיחות בלתי חוקיות למשתמשים אחרים ברשת.
נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב הגישה תביעות נגד 3 ספאמרים גדולים, בהם אחת נגד ספאמר ששלח לפחות 5 מיליון הודעות טקסט בלתי רצויות לקידום מוצרים כמו משכנתאות. לפי התביעה הוא שלח 85 הודעות בדקה 24 שעות ביממה.
שולחי הספאם מסוגלים לשלוף טלפונים מהאינטרנט או להשתמש בתוכנות המייצרות באופן רנדומלי אלפי או מיליוני מספרים. הם משתמשים לרוב בטלפונים pre-paid לא מזוהים ויכולים להשתמש בחיוג אוטומטי המאפשר שיחות רבות.
העלויות עבור שולחי הספאם נמוכות ביותר. תוכנית לשליחת הודעות ללא הגבלה בטלפון ששולם מראש עולה כ-20 דולר לחודש ויכולה לשמש לשליחת הודעות למיליוני אנשים. לעומת זאת, לקוחות סלולר ללא תכנית סמס משלמים 20 סנט על כל הודעה שהם מקבלים. ההודעות יכולות להבטיח פרסים מסויימים ולחיצה על לינקים בהם או על תשובה, יכולה להתקין תוכנות זדוניות או לאשר חיוב חשבון הסלולר של המנוי.
עבור מפעילות הסלולר האמריקאיות הודעות הטקסט הן מקור הכנסות חשוב, אך גם הן מודאגות מהגידול בהודעות הספאם. יותר ויותר משתמשים פונים למוקדי שירות לקוחות על מנת להילחם בחיובים על הודעות טקסט זבליות לטלפונים שלהם וכל פנייה עשויה לעלות לספקית 50-5 דולר בהוצאות טיפול, לדברי גרג גולדפרב, אנליסט בחברת סאמיט פרטנרס. בתביעה שהגישה AT&T במארס טענה החברה כי ספאמרים שהשתמשו ב-14 מספרי טלפון ביצעו יותר מ-20 מיליון שיחות בלתי חוקיות למשתמשים אחרים ברשת.
נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב הגישה תביעות נגד 3 ספאמרים גדולים, בהם אחת נגד ספאמר ששלח לפחות 5 מיליון הודעות טקסט בלתי רצויות לקידום מוצרים כמו משכנתאות. לפי התביעה הוא שלח 85 הודעות בדקה 24 שעות ביממה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות