ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

חלומות שווא ידברו • אל תאמינו למוישה

כשגפני נפגש עם ה'חולצות הכחולות', עקיבא וינגרטן נזכר במסע הרדיפות שהתנהל נגדם • "אל תאמינו למוישה, הוא פשוט מפחד" • ולמה נזכרו רק עכשיו?

חלומות שווא ידברו • אל תאמינו למוישה

הנה, רק החלו השמועות על בחירות בפתח, וח"כ גפני את מקלב (ושות') החלו בחיזור נמרץ אחרי אנשי מפלגת 'טוב', החולצות הכחולות, החרדים העובדים, או כל שם אחר שהודבק להם בעיתון המפלגתי.

מוישה מצידו כמובן מפריח הבטחות כפי שכל פוליטיקאי אחר היה נוהג במקומו. העיקר שתרדו לו מהגב ותשימו את הפתק שלו. אבל דבר אחד למדנו, וזה בהחלט חדש: ה-ם מ-פ-ח-ד-י-ם. זאת הכותרת האמיתית.

כשזה התחיל בבית שמש, היה נראה שזה אבוד. איזה חרד לדבר ה' יצביע עבור מפלגה שלא בנשיאות מרנן ורבנן? ואחר-כך גם הגיעו האיסורים המפורשים, חתומים על-ידי רבני דגל ואגודה, ש"בל יעיזו הקהל הק' לחזק את ידי עושי מעשה עוולה". אבל גם זה עבר, וה'חרדונים' הצליחו להכניס מנדטים לעירייה.

בואו נחשוב, איזה יתרון יש לגפני על פני X, במה הוא טוב ממנו? יש לו איזו סמיכה בהלכות פוליטיקה חרדית? הוא עשה שימוש אצל לורנץ?

ח"כי יהדות התורה נשלחו רק בכדי לשנות מבפנים, להשפיע על צביון המדינה מתוך מסדרונות הכנסת (אחרי שבן גוריון חתם על אמנת הסטטוס קוו). כך לפחות טענו הרבנים כששלחו את איצ'ה מאיר לוין לכנסת הראשונה ב-49. ואם כעת גפני מנסה לנופף עם הדגל של דאגה לבוחרים (מושג שהחרדים החדשים העתיקו מהחילונים ר"ל), למה נאמין לו שמחר ידאג לנו? איפה הוא היה בעשור האחרון?

איך שלא מסתכלים על זה, אני לא מבין מה יתרונו, או בכלל למה מישהו יאמין: א. לפוליטיקאי, ב. לפני הבחירות, ג. כשאין לו מה לחשוש, ועתידו האישית במפלגה מובטח לו.

מה כן? גפני למד (באיחור רב) שיש בציבור החרדי אנשים שאינם מרוצים מהמצב, אנשים שלמדו באותם ישיבות שהוא למד, מתברכים אצל אותם רבנים שהוא מנכס לעצמו, ופשוט לא מרוצים ממנו. מאוד לא מרוצים. אבל את זה הוא בטח ידע מזמן, וזה לא גרם לו להניד עפעף. אז מה קרה עכשיו? הוא צריך לתת דין וחשבון למישהו?

כנראה, מה שמציק לו ומפחיד אותו באמת, אלו העובדות בשטח שמתחילות לצוף, פתאום רואים חרדים שבודקים אפשרויות נוספות - ליכוד, קדימה ואפילו ר"ל אמסלם, וזו כבר בהחלט סיבה מוצדקת לקבל אישור מיוחד מהרבנים (או יותר נכון מגבאיהם), בשביל לרדת אל העם ולהיפגש עם אותם חולצות צבעוניות, כי כיום הם כבר הפכו לתופעה שהוכיחה את עצמה. מ-פ-ח-י-ד...

ברצוני להבהיר, אין לי משהו נגד גפני אישית. מעולם לא פגשתיו, ואין לי איתו דבר, לטוב או לרע. יתכן שהוא אדם טוב, ישר ומוכשר שצריך להישאר בכנסת. הוא פשוט זה שנפגש עכשיו עם הקבוצה 'ההיא', אם כי תמיד יש לזכור: טיטולים ופוליטיקאים צריכים להחליף בתדירות גבוהה - ומאותה הסיבה.
חולצות כחולות משה גפני בחירות שקר חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד