כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024
מצ'ינג או תחרות קהילות

קמפיין רדום וחילוקי דעות קשים: הצצה לקמפיין של 'דגל התורה'

14 יום לבחירות וברחוב החרדי האשכנזי לא מורגש כלל שאנו נמצאים בימי טרום מערכת בחירות - אולי הקשה והגורלית ביותר| הסיבה לכך, בין היתר חילוקי דעות קשים בין אנשי קמפיין 'דגל' על אופן מקסום המצביעים | אלו רוצים להעתיק מ'אגודת ישראל' ואלו טוענים שזה ייכשל

קמפיין רדום וחילוקי דעות קשים: הצצה לקמפיין של 'דגל התורה'
כוורת הקמפיין של 'דגל התורה' צילום: באדיבות המצלם

שבועיים בדיוק ליום הבחירות, אך ברחוב החרדי, קמפיין 'יהדות התורה' לא מורגש כלל, כאשר במטה ההסברה נרשמים חילוקי דעות קשים בין חברי הצוות, כשבינתיים הקמפיין מתמהמה מלצאת ונכון לעכשיו לא התקיימו אירועי בחירות, או הסברה לציבור החרדי, מלבד כמה סרטונים שמילא לא מגיעים לרוב הציבור החרדי שמתנזר מהמדיה האינטרנטית.

כך למשל, אם בכל מפלגה מכינים תכנית עבודה מסודרת עד ליום הבחירות, כאשר המטרות והיעדים משתנים מעת לעתה בהתאם למועד המתקרב, תוך קיום כנסי הבחירות, הפעם אין כנסים, אין כמעט מסרים, מלבד המסר הברור בין כה וכה כי "כל קול קובע", כאשר גם כנסי בחירות לא התקיימו עד כה, מלבד כינוס בחירות אחד במודיעין עילית, שגם הוא היה בכלל כנס למען בחורי הישיבות, שתוכנן עוד קודם שידעו על היציאה לבחירות חוזרות.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבת מטה ההסברה העליונה, בה חברים חברי הכנסת, מנהל מטה ההסברה שבתאי מרקוביץ, עוזרו של חבר הכנסת משה גפני - שלומי פולק, משה שיפמן גזבר המפלגה ומנהל המחלקה המוניציפלית מנחם שפירא לא התכנסה מזה כחודש, כאשר גם הדרישה להעביר מסרים בכל יום לא יצאה אל הפועל, כשדף המסרים המוכר הופץ פעמיים בלבד.

בנוסף, בימים האחרונים נרשמו חילוקי דעות בתוך 'דגל התורה' לגבי שיטת העבודה להבאת מצביעים, כאשר הוחלט לערוך
קמפיין מצ'ינג, כשחלק טענו כי יש להעתיק את קמפיין 'אגודת ישראל', שיעקבו אחרי אחוזי הצבעות בתוך הקהילות הליטאיות, כאשר כל קהילה תדאג להביא למקסימום מצביעים מתוך הקהילה, מה שיהפוך לתחרות בין הקהילות ובכך ימקסמו את אחוזי ההצבעה בריכוזים החרדים, כשמאחורי היוזמה הזו עומד ראש מטה ההסברה שבתאי מרקוביץ - אליו הצטרף גם חבר הכנסת אורי מקלב.

מנגד, מתנגדי התוכנית אומרים כי בציבור הליטאי לא ניתן לערוך קמפיין לפי קהילות, כאשר קשה לקטלג את מרבית המצביעים לתת קהילות בשכונות או בריכוזים החרדים, בשונה מ'אגודת ישראל', שכל אחד משתייך לחסידות משלו ולכן הם מציעים קמפיין מצ'ינג, כלומר שכל מצביע ידאג להביא לפחות מצביע נוסף מהקהל המסורתי או החילוני שיתמוך
ב'יהדות התורה' בקלפי.

גם חילוקי הדעות הללו, בתוך 'דגל התורה' באשר לשיטת העבודה בתקופה הקצרה שנותרה עד לבחירות (14 יום), מלמדים על המצב בתוך הקמפיין, כאשר מפלגות אחרות נוהגות לסיים את הארגון ושיטות העבודה תקופה ארוכה קודם לכן - ולסמן את המטרה אליה הם מכוונים.

דגל התורה שבתאי מרקוביץ אורי מקלב קמפיין בחירות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}