כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024

תכנית רב שנתית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תוצג לרוה"מ

שר התחבורה ענה בכנסת בתשובה לשאילתא של חבר הכנסת יואל חסון: התכנית הרב שנתית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תוצג בקרוב לראש הממשלה, תובא להחלטת הממשלה ואם תאושר, יגדל התקציב משמעותית

האם נראה בעתיד עוד מחלפים כאלו?
האם נראה בעתיד עוד מחלפים כאלו?

לקראת סוף שנת 2011 הגיש חבר הכנסת יואל חסון שאילתא המיועדת לשר התחבורה, בו הוא מבקש לדעת מדוע החיסכון בסך 1.25 מיליארד שקלים מתאונות דרכים, לא מופנה למלחמה בתאונות הדרכים. על פי נתוני אור ירוק עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי עומדת על 7.75 מיליארד שקלים, עלות שפחתה ב-1.25 מיליארד שקלים מאז שנת 2007. חבר הכנסת חסון, ביקש לדעת, מדוע תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא עומד על 550 מיליוני שקלים, כפי שהומלץ בדו"ח ועדת שיינין.

חבר הכנסת חסון, ביקש לדעת עוד האם בכוונת השר להגדיל את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והאם ישנן תכניות עתידיות להתמודדות עם הקטל בדרכים. חבר הכנסת חסון ביקש לדעת, כמה מתקציב משרד התחבורה מושקע כיום במלחמה בתאונות הדרכים והאם צפויה עליה בתקציב הזה.
בתאריך ה-22 בינואר התקבלה התשובה מצד שר התחבורה ישראל כץ והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. השר משיב וטוען כי: "למרות הקיצוץ שהיה במהלך השנים, הוחלט במשרד התחבורה על העברת תקציבים יחודיים שאינם מופיעים במסגרת תקציב הרשות, לפעילות מיוחדות בנושאי הליבה, בהם פועלת הרשות".

השר מזכיר את תגבור משטרת התנועה בניידות ובאופנועים חדשים, הגדלת תקציבי תשתית הבטיחות בישובים מעבר לחלקה של הרשות. השר משיב ומזכיר כי בשנה זו הוקצו 330 מיליוני שקלים עבור התקני בטיחות רכים בישובים. בנושא התכנית הרב שנתית, טוען השר כי תכנית כזו הושלמה לאחרונה וכוללת שינויים מבניים, דוגמת צמצום כוח אדם וצמצום עלויות תקורה וכמו כן הגדרת תחומי פעילות ויעדים לרבות התקציבים הנדרשים למימוש התכנית. "התכנית החדשה נכתבה באמצעות צוות מומחים מוביל שכלל את מיטב המומחים העוסקים בבטיחות בדרכים ובראשם דר' שיינין", כותב שר התחבורה בתשובה, "התכנית תוצג לראש הממשלה ותובא להחלטת הממשלה בקרוב ובמידה שתאושר יגדל תקציב הרשות באופן משמעותי".

עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק רואה בהגדלת התקציב של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נושא בעל חשיבות עליונה לקידום המאבק בתאונות הדרכים ולשיפור מצב בטיחות הדרכים בישראל. בהתאם להמלצות ועדת שיינין, התקציב אמור להיות 550 מיליוני שקלים והוא תנאי הכרחי לצירופה של ישראל, למדינות המתקדמות בעולם בתחום טיפול בתאונות הדרכים".
אור ירוק הרשות לבטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}