ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

צרפת: הולנד וסרקוזי הולכים לסיבוב שני

המועמד הסוציאליסטי אמנם זכה ב-2% תמיכה יותר מהנשיא המכהן, אך עדיין פחות מהנדרש • מועמדת הימין הקיצוני, מרין לה-פן, במקום השלישי עם קרוב ל-20% מהקולות

ניקולא סרקוזי. צילום: ויקיפדיה
ניקולא סרקוזי. צילום: ויקיפדיה

עם סיום ספירת הקולות בבחירות שהתקיימו אתמול (א) בצרפת,מתברר כי המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד זכה במירב הקולות. על פי הנתונים, הולנד זכה ב-28.6 אחוזים מקולות המצביעים, בעוד ניקולא סרקוזי זכה ל-27.1 אחוזים.

מנהיגת הימין הקיצוני, מרין לה פן, זכתה ב-18.6 אחוזים מהקולות, נתון מפתיע המצביע כי גברה על שבעה מועמדים אחרים והתבססה במקום השלישי, כאשר למצביעיה תהיה היכולת להכריע את הסיבוב השני שיתקיים בין הולנד לסרקוזי.

הולנד וסרקוזי, שאף אחד מהם לא צבר את מספר הקולות הנדרש לנשיאות, כבר החלו לתכנן את העימות החזיתי לקראת הסיבוב השני, שייערך בעוד שבועיים (ה-6 למאי).

יותר מ-80 אחוזים מאזרחי צרפת נהרו לקלפיות, למרות שההכרעה תיפול רק בסיבוב השני. הולנד הפייבוריט לא לקח סיכונים וקרא לתומכיו לא להיות שאננים.

גם בישראל נחתמה בשעות הערב ספירת הקלפיות של אזרחי צרפת השוהים בארץ. בארץ זכה סרקוזי ברוב מוחץ עם 82.74 אחוזים. פרנסואה הולנד גרף רק 7.62% ומרין לה פן 3.99% בלבד.

בישראל שוהים יותר מ-49,000 בעלי זכות בחירה, אולם רק 7,196 אזרחים טרחו והצביעו, מעט פחות מ-15 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה.
פרנסואה הולנד ניקולא סרקוזי צרפת ישראל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}