י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

לא רגוע במפל סער • עוד בחור ישיבה מעד מגובה

קבוצת בחורי ישיבה נסעה ביממה האחרונה של 'בין הזמנים' למפל סער שבגולן • בפעם הרביעית: אחד הבחורים מעד מגובה של עשרות מטרים וחולץ בנס, ללא פגע

מפל סער, צילום ארכיון
מפל סער, צילום ארכיון

בשעה 17:35 התקבלה הודעה במוקד החירום של ארגון זק"א, בטלפון 1220, בה הודיעו על שישה בחורי ישיבה מבני-ברק שנסעו לטיול בנחל סער. במהלך הטיול, החליק למים אחד הבחורים מגובה של עשרות מטרים, ובנס לא נהרג.

יחידת חילוץ גולן וכוחות נוספים הוקפצו למקום על מנת לחלצו.

לאחר כחצי שעה הגיעו חברי יחידת החילוץ גולן לגובה 50 מטר מעל הבריכה, אליה נפל הבחור. משיחה ראשונית שקיימו איתו התברר כי מצבו קל, למרות הגובה הרב ממנו נפל. כעת נעשים מאמצים של יחידת החילוץ לרדת לבריכה ולחלצו.

איציק ברק, דובר יחידת החילוץ גולן, מסר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "הבחור נפל מגובה של 10-15 מטרים, הוא נמצא בהכרה מלאה וככל הנראה גם הולך. מה שמטריד שזה נמצא באותה הנקודה בה נפל בחור בן 14 לפני פחות משבוע. קשה לדעת בשלב הזה מה הרקע לנפילה, והאם יש קשר לנפילה הקודמת במקום. המחולץ יפונה לבית החולים לבדיקות, למרות של פי המראה הראשוני הבחור יצא בנס וללא פגע".

עוד בנושא:
בין הזמנים: תלמיד ישיבה נפצע בטיול ברמת הגולן
בן 14 צנח מגובה במפל סער ונותר תלוי על עץ
טרגדיה ב'בין הזמנים': הבחור פנחס אליהו מרקובסקי מירושלים טבע למוות

כזכור, לפני פחות משבוע נפל בחור ישיבה בן 19 מירושלים בנחל סער, הוא חולץ על ידי יחידת חילוץ גולן, ופונה במצב קל לבית החולים.

למחרת בחורי ישיבה מירושלים יצאו לטיול מאורגן במפל סער, במהלך הטיול מעד אחד הבחורים, בן 14, מגובה רב, ונפצע באורח בינוני עם שבר באגן הירכיים ובצלעות החזה, כוחות החילוץ פינו אותו בתנאי שטח קשים.

אך למחרת אירע הגרוע מכל, הבחור פנחס אליהו מרקובסקי ז"ל בן 15 מירושלים טבע למוות בבריכות המשקפיים שבנחל הזוויתן, לאחר שיצא לטייל עם חבריו, נפל לבריכה שם שהה לזמן ממושך עד שנמשה, לאחר פעולות החייאה ממושכות קבע רופא יחידת 669 את מותו.
ביו הזמנים חילוץ נפילה מגובה טיול נחל סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}