י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
במצב טוב

הג'לביה של המקובל עומדת למכירה פומבית

גלימה מרוקאית צחורה עומדת למכירה - את הגלימה לבש המקובל רבי משה אהרן פינטו זצ"ל בימי הקיץ והיא מוצעת למכירה יחד עם מזוודה עתיקה במחיר התחלתי של 6,000 דולר

הג'לביה של המקובל עומדת למכירה פומבית
המקובל רבי משה אהרן פינטו זצ"ל צילום: ווינרס

גלימתו של המקובל רבי משה אהרן פינטו זצ"ל, ממשיך שושלת משפחת המקובלים המפורסמת - עומדת למכירה פומבית ביום רביעי הקרוב ושוויה מוערך בכ-6,000 דולר. 

הגלימה - פרזייה (ג'לביה) מרוקאית צחורה, עשויה בד כותנה, עם רקמת תחרה סביב בית הצוואר, אותה נהג ללבוש המקובל רבי משה אהרן פינטו בימי הקיץ במשך שנים רבות.

אל הגלימה נלווים למעלה מעשרים מסמכים וניירות, חלקם מסמכים רשמיים מישראל וממרוקו שהיו שייכים למקובל רבי משה אהרן פינטו. כל הכבודה נתונה במזוודה עתיקה מעיזבונו של המקובל.

הגלימה כך על פי המודעה נמצאת במצב טוב אך ישנה פרימה באורך כ-30 ס"מ באחד התפרים והיא מוצעת למכירה מחר (רביעי) בבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's). 

המקובל רבי משה אהרן פינטו הנו נצר לשושלת רבנים מקובלים מגדולי רבני יהדות ממרוקו. בנו של המקובל רבי חיים פינטו ומחותנו של האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא, בנו של סדנא 'בבא סאל'י.

כמו רבני משפחת אבוחצירא, היה אף הוא במשך כ 40 שנה סגור ומסוגר בביתו, פרוש מכל הבלי העולם הזה, דבוק בעבודת הבורא ואהבתו ולא יצא אף בעתות סכנה. מרוב סיגופיו ותעניותיו גופו נחלש ובהגיעו לגיל 45 נשרו כל שיניו מפיו. אך הוא סירב שיתקינו לו שיניים תותבות כי לא חפץ ליהנות את בני מעיו ממאכלי העולם הזה.

רבי משה אהרן פינטו הוא אביהם של הרבנים הגאונים רבי חיים שמעון - הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי, הגאון רבי דוד חנניה מצרפת, והגאון רבי אברהם יצחק. וסבו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו המכהן כיום כראש אבות בתי הדין מרוקו.

ג'לבייה מכירה פומבית מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}