כ' כסלו התשפ"ה
21.12.2024

הפגנות החרדים בכביש 6 עלו למדינה 80 מיליון שקל

חברת חוצה ישראל תפצה את דניה סיבוס ואת סולל בונה ב-20.5 מיליון שקל • הצורך בעבודות נוצר בעיקר בעקבות הקברים שהתגלו לאורך התוואי וחייבו את שינויו

מאבטח מכה צעיר חרדי בהפגנות בכביש 6
מאבטח מכה צעיר חרדי בהפגנות בכביש 6

חברת חוצה ישראל הממשלתית תפצה את דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל ואת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי ב-20.5 מיליון שקל. זאת, בגין העבודות לסלילת הקטע הצפוני (קטע 18) של כביש חוצה ישראל (כביש 6).

החברות מחזיקות יחדיו בשותפות JV18, שנוסדה לצורך סלילת הקטע. עם סיום הפרויקט הגישו השותפות לחוצה ישראל כ-20 דרישות תשלום בגין עבודות שלטענתן לא היו חלק מתכולת העבודה המקורית. הצורך בעבודות נוצר בעיקר בעקבות הקברים שהתגלו לאורך התוואי וחייבו את שינויו.

היקפן של דרישות אלה הסתכם, לטענת השותפות, ב-73 מיליון שקל. ואולם, בחוצה ישראל דחו את מרביתן בטענה כי הן משוללות כל יסוד, ואף איימו בהגשת תביעה נגדית בדרישה להשבת עשרות מיליוני שקלים שבהם זכתה לכאורה JV18 כתוצאה מהקלות שניתנו לה בתקופת הפרויקט. המחלוקת בין הצדדים עברה להליך של בדיקה חיצונית בידי מומחה בלתי תלוי. בתום התדיינות בת שנתיים, הגיעו באחרונה הצדדים לפשרה, שבמסגרתה הסכימה חוצה ישראל לשלם לחברות 20.5 מיליון שקל תמורת מחיקת כלל התביעות. כעת נותרה תלויה ועומדת תביעה כספית אחת שהוגשה נגד המדינה על ידי קל בניין. זאת, בגין העבודות שביצעה במחלף עין תות. תביעה זו נאמדת ב-20 מיליון שקל נוספים.

קטע 18, ממחלף עירון (כביש 65) ועד מחלף עין תות (כביש 70), נפתח ביולי 2009 בתום כשנתיים של עבודות. הכביש, שאורכו כ-17 ק"מ, כולל 14 גשרים וקטעי מנהרה באורך של 700 מ"ר. עלות הקמתו הסתכמה ב-1.4 מיליארד שקל, מתוכם 500 מיליון שקל מתקציב המדינה וכ-900 מיליון שקל במימון דרך ארץ. סלילת הכביש לוותה בעיכובים ובשינוי תוואי הגשרים בכביש בעקבות הפגנות החרדים, שמחו על חילול קברים לכאורה. עלות העיכוב והשינוי נאמדה אז בכ-60 מיליון שקל.
דניה סיבוס סולל בונה כביש 6 חוצה ישראל 80 מיליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}