ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פיגוע בירושלים • ערבי תקף חרדי באמצעות גרזן - ונמלט

אדם חרדי בן 55, שהיה בדרכו חזרה מתפילה בכותל המערבי, הותקף על ידי ערבי באמצעות גרזן ונפצע סמוך לשער שכם • כוחות משטרה סורקים את האזור כדי לאתר את החשוד שזהותו אינה ידועה • מחקירה ראשונית עולה כי החרדי נאבק עם התוקף ובכך הצליח להינצל מאסון כבד יותר

זירת הפיגוע. צילום:פלאש 90
זירת הפיגוע. צילום:פלאש 90



גבר חרדי כבן 55, הותקף הבוקר (ב') בגרזן ברחוב הנביאים בירושלים, סמוך לשער שכם ונפגע באורח קל.

התוקף, ערבי שזהותו אינה ידועה בשלב זה, נמלט רגלית מהמקום.

כוחות משטרה והצלה הוזנקו למקום.

הגבר שהותקף פונה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם.

הגרזן ששימש את התוקף הושאר בזירה.

מחקירה ראשונית עולה כי התוקף היכה את האיש בראשו, והוא נאבק עמו. על פי ההערכה ראשונית הפצוע היה בעת חזרתו מתפילת שחרית בכותל המערבי.

ממשטרת ירושלים נמסר כי בסמוך לשער שכם הותקף גבר יהודי חרדי כבן 55 על ידי צעיר ערבי בגרזן, הוא היכה אותו בראשו המותקף ונאבק עימו קלות, החשוד בתקיפה נמלט רגלית ונערכות סריקות לאיתורו, היהודי פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר על ידי אמבולנס מד"א כשמצבו מוגדר קל.

ממד"א נמסר כי "בשעה 8:21 קיבלנו קריאה על גבר שהותקף בפינת הרחובות הנביאים-חיים בר לב, סמוך לשער שכם. אמבולנס שהיה קרוב מאוד למקום, הגיע תוך זמן קצר לזירה. הפרמדיקים מצאו את הגבר שהותקף כשהוא יושב על המדרכה בצד הדרך עם חבלות בראשו ובגופו. הוא גם סיפר שנאבק עם התוקף".

יגאל צבי, חובש 'איחוד הצלה' שהגיע ראשון לזירת האירוע סיפר ל'בחדרי חרדים': "הוזעקתי למקום ע"י המוקד הארצי של איחוד הצלה, וכשהגעתי למקום ראיתי אדם מבוגר שלדבריו הוכה בגרזן ע"י צעיר ערבי שנמלט מהמקום, הענקתי לו טיפול ראשוני וחבשתי אותו יחד עם חובש נוסף שהגיע למקום, עד להגעת האמבולנס שפינה אותו לבית החולים, האירוע יכל להסתיים אחרת - מדובר בנס, האדם שהותקף היה בהכרה וסיפר לי שהיה בדרכו חזרה מתפילת שחרית בכותל המערבי".



גולשת אתר בחדרי חרדים סיפרה ל'בחדרי חרדים': הייתי ברחוב חיל ההנדסה פינת רחוב הנביאים,‬ פתאום ראיתי מלא אנשים רצים, אך המשכתי בדרכי לעבודתי. ‫האמת שעד שהגעתי למשרד לא ידעתי לגמרי מה קרה.‬

ראיתי מהומה קטנה ואיזה כובע שעף באוויר, לפי מה שהבנתי זה היה הכובע של האדם שהותקף. ‬הגעתי ממש שניה אחרי‬ שזה קרה, ‫לא היה אפשר להבין מי רץ ולאן. ‫אחרי פחות מדקה הגיע לשם רכב של משמר הגבול‬ ‫ואופנוע של איחוד הצלה שטיפלו שם בנפגע.

חשבתי שירושלמים הלכו מכות עם שטרי היס"מ‬, תוך איזה דקה הטלויזיה הערבית היתה שם.

‫זה איזור שהרבה יהודים מסתובבים שם‬, ומפחיד לדעת שבמקום שאני עוברת מידי יום הפך ליעד לפיגועי טרור.

צילום סוכנות הידיעות "חדשות 24"





גרזן ירושלים שער שכם ערבים כותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד