מרווח השיווק נשחק - רווחי דלק ישראל צנחו ב-70% ב-2011
הרווח התפעולי השנתי רשם ירידה של 33% ועמד על 139 מיליון שקל ■ המנכ"ל אבי בן אסאייג גרף 3.4 מיליון שקל
- ג' ניסן התשע"ב
הרווח הנקי של חברת דלק ישראל שבשליטת קבוצת דלק (87%) ב-2011 הסתכם ב- 18 מיליון שקל לעומת 60 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-70%. ברבעון הרביעי בשנת 2011 רשמה החברה הפסד של 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ב-2011 נחתכה המניה ב-50%.
המכירות בשנת 2011 הסתכמו בכ- 6.3 מיליארד שקל לעומת 5.1 מיליארד שקל בשנת 2010 עלייה של 22%. העלייה במכירות מוסברת בעיקר בשל העלייה במחירי הדלקים בשנת 2011 וגידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה", אך עדיין נרשם קיטון כמותי של מכירות הדלקים במתחמי התדלוק.
המכירות ברבעון הרביעי בשנת 2011 הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל לעומת 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 15%.
הרווח הגולמי בשנת 2011 הסתכם ב- 764 מיליון שקל לעומת 775 מיליון שקל בשנת 2010 ירידה של כ-1.4%. הירידה ברווח הגולמי נובעת גם מהפחתת מרווח השיווק שהחל בחודש ספטמבר השנה, כמו כן מירידה כמותית בתחנות הציבוריות שנבעה מעליית מחירי הבנזין והסולר והתחרות החריפה בעיקר מצד ערוצי הדיסקאונט.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2011 הסתכם ב- 173 מיליון שקל לעומת 188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-8%.
הרווח התפעולי בשנת 2011 הסתכם ב-139 מיליון שקל לעומת 208 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-33.2%.
ברבעון הרביעי לשנת 2011 הסתכם הרווח התפעולי ב-19 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-38.7%.
הרווח הנקי של דלק ישראל בשנת 2011 הסתכם ב- 18 מיליון שקל לעומת 60 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-70%. ברבעון הרביעי בשנת 2011 רשמה החברה הפסד של 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אבי בן אסאייג מנכ"ל דלק ישראל התייחס לדוחות ומסר כי "הרבעון הרביעי ושנת 2011 כולה התאפיינו בעלייה חדה במחירי הדלקים בעולם, אשר הביאו לשחיקה בביקושים בתחנות הציבוריות, הגברת התחרות, ושחיקה במרווחי השיווק. הורדת מרווח השיווק בסוף אוגוסט השנה הביאה להרעה משמעותית נוספת במרווח ממכירת בנזין בתחנות הדלק הציבוריות"
מרוויח השכר הגדולים בדלק ישראל במונחי עלות שכר הם מנכ"ל החברה אבי בן אסאייגעם 3.4 מיליון שקל, סמנכ"ל הכספים משה משיחעם עלות של 1.3 מיליון שקל, יהודה בכר סמנכ"ל מכירותסיטונאיותומשה עמית יו"רהדירקטוריון עם 1.2 מיליון שקל כל אחד.
המכירות בשנת 2011 הסתכמו בכ- 6.3 מיליארד שקל לעומת 5.1 מיליארד שקל בשנת 2010 עלייה של 22%. העלייה במכירות מוסברת בעיקר בשל העלייה במחירי הדלקים בשנת 2011 וגידול במכירות רשת חנויות הנוחות "מנטה", אך עדיין נרשם קיטון כמותי של מכירות הדלקים במתחמי התדלוק.
המכירות ברבעון הרביעי בשנת 2011 הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל לעומת 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 15%.
הרווח הגולמי בשנת 2011 הסתכם ב- 764 מיליון שקל לעומת 775 מיליון שקל בשנת 2010 ירידה של כ-1.4%. הירידה ברווח הגולמי נובעת גם מהפחתת מרווח השיווק שהחל בחודש ספטמבר השנה, כמו כן מירידה כמותית בתחנות הציבוריות שנבעה מעליית מחירי הבנזין והסולר והתחרות החריפה בעיקר מצד ערוצי הדיסקאונט.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי בשנת 2011 הסתכם ב- 173 מיליון שקל לעומת 188 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-8%.
הרווח התפעולי בשנת 2011 הסתכם ב-139 מיליון שקל לעומת 208 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-33.2%.
ברבעון הרביעי לשנת 2011 הסתכם הרווח התפעולי ב-19 מיליון שקל לעומת 31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-38.7%.
הרווח הנקי של דלק ישראל בשנת 2011 הסתכם ב- 18 מיליון שקל לעומת 60 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-70%. ברבעון הרביעי בשנת 2011 רשמה החברה הפסד של 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אבי בן אסאייג מנכ"ל דלק ישראל התייחס לדוחות ומסר כי "הרבעון הרביעי ושנת 2011 כולה התאפיינו בעלייה חדה במחירי הדלקים בעולם, אשר הביאו לשחיקה בביקושים בתחנות הציבוריות, הגברת התחרות, ושחיקה במרווחי השיווק. הורדת מרווח השיווק בסוף אוגוסט השנה הביאה להרעה משמעותית נוספת במרווח ממכירת בנזין בתחנות הדלק הציבוריות"
מרוויח השכר הגדולים בדלק ישראל במונחי עלות שכר הם מנכ"ל החברה אבי בן אסאייגעם 3.4 מיליון שקל, סמנכ"ל הכספים משה משיחעם עלות של 1.3 מיליון שקל, יהודה בכר סמנכ"ל מכירותסיטונאיותומשה עמית יו"רהדירקטוריון עם 1.2 מיליון שקל כל אחד.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות