ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פייסבוק השקיעה 10% בלבד מהכנסותיה במו"פ שנה שעברה

ההשקעה הנמוכה במו"פ, והסתמכות על יצרניות יישומים חיצוניות, מאפשרות לפייסבוק שולי רווח גבוהים

  • כ"ה אדר התשע"ב
פייסבוק השקיעה 10% בלבד מהכנסותיה במו"פ שנה שעברה

פייסבוק משקיעה חלק קטן יותר מהכנסותיה על הנדסה לעומת כל חברת אינטרנט אחרת. זאת בדומה לאפל, הנסמכת על מפתחות חיצוניות לשם מחקר ופיתוח ובכך שומרת על עלויותיה נמוכות. פייסבוק הקדישה 10% בלבד מהכנסותיה למו"פ בשנה שעברה - חלק קטן מאוד ביחס לחברות אחרות שקיימו הנפקות ראשונות לציבור באחרונה, דוגמת זינגה ולינקדאין. פייסבוק צפויה לצאת להנפקה ראשונה לציבור בהמשך השנה.

פייסבוק מעודדת חברות אחרות להוסיף מאפיינים לאתר שלה, ובכך שומרת על עלויות נמוכות יותר ועל שולי רווח שמנים יותר - כך לדברי קולין גיליס, אנליסט חברת BGC פרטנרס בניו יורק, לבלומברג. לפיו, האתגר הוא בשמירה על צמיחה זו על רקע התחרות הגוברת מצד גוגל וסטארט אפים חדשים יותר. "מדובר בשולי רווח עבים מהרגיל עבור חברות שיוצאות לראשונה להנפקה", אמר גיליס, והוסיף כי לרוב "חברה יוצאת להנפקה, והמשקיעים רוצים לראות כי היא מגדילה את שולי הרווח שלה".

שולי הרווח של פייסבוק ב-2011 היו 27%, לעומת 19% ב-2010, ו-16% ב-2009. שולי הרווח הממוצעים של החברות הנסחרות במדד S&P 500 הם 14%. זאת בלי לכלול את המסים, הריבית, ההפרשות והפחת. שולי הרווח עמדו על 56% בשנה שעברה. להערכת גיליס, זה אינו מותיר מרחב רב לשיפור.
פייסבוק מחקר צוקרברג פיתוח אתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד