ברוח המחאה החברתית? ישראלים קנו פחות מוצרים מתחילת 2012
למרות המחאה, הצרכן הישראלי ממשיכים לשלם יותר - מחיר הקנייה עלה באופן הדרגתי מחודש דצמבר 2011 לחודש ינואר 2012 ורשם עלייה נוספת בחודש פברואר
- כ"ה אדר התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
ברוח המחאה החברתית? אנשים קנו פחות מוצרים בסופרמרקטים מתחילת 2012 - כך עולה מנתוני חברת נילסן שבודקת את שוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח הפרט ומוצרים לבית).
מספר המוצרים שנרכשו בחודשים ינואר פברואר היה קטן ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכלל השנה האחרונה הקיטון בכמות המוצרים שנקנו היה מתון יותר ועמד על 0.6%.
הירידה העיקרית בכמות המוצרים שנרכשו מתחילת השנה היתה במשקאות (ירידה של 7.6%). אנשים קנו בעיקר פחות משקאות הנחשבים יקרים יחסית כמו משקאות אנרגיה, משקאות חריפים ובירות. בנוסף, גם כמות מוצרי טיפוח הפרט שנרכשו היתה קטנה ב-2.4% מתחילת השנה.
במקביל, ניכרת האטה בצריכה גם במכירות הכספיות (סך הכסף ששולם בקופות). מהנתונים עולה כי סך המכירות הכספיות של שוק מוצרי הצריכה גדל בינואר-פברואר ב-1.8% לעומת ינואר פברואר 2010. זאת לעומת גידול חד יותר של 2.3% בשנה האחרונה.
נראה כי גם להאטה במכירות הכספיות אחראית בעיקר ההאטה של מכירות שוק המשקאות בחודשים האחרונים - גידול של 0.2% בלבד מתחילת השנה לעומת 2.2% בשנה האחרונה. האטה בצמיחה ניכרת גם בתחם המזון - 1.8% מתחילת השנה לעומת 2.6% בשנה האחרונה.
למרות המחאה, ממשיך הצרכן הישראלי לשלם יותר - מחיר הקנייה (המחיר אותו שילמנו בקופה) עלה באופן הדרגתי מחודש דצמבר 2011 לחודש ינואר 2012 ורשם עלייה נוספת בחודש פברואר. אולם אם מסתכלים על החודשים האחרונים קיים קיבעון יחסית במחיר.
מספר המוצרים שנרכשו בחודשים ינואר פברואר היה קטן ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכלל השנה האחרונה הקיטון בכמות המוצרים שנקנו היה מתון יותר ועמד על 0.6%.
הירידה העיקרית בכמות המוצרים שנרכשו מתחילת השנה היתה במשקאות (ירידה של 7.6%). אנשים קנו בעיקר פחות משקאות הנחשבים יקרים יחסית כמו משקאות אנרגיה, משקאות חריפים ובירות. בנוסף, גם כמות מוצרי טיפוח הפרט שנרכשו היתה קטנה ב-2.4% מתחילת השנה.
במקביל, ניכרת האטה בצריכה גם במכירות הכספיות (סך הכסף ששולם בקופות). מהנתונים עולה כי סך המכירות הכספיות של שוק מוצרי הצריכה גדל בינואר-פברואר ב-1.8% לעומת ינואר פברואר 2010. זאת לעומת גידול חד יותר של 2.3% בשנה האחרונה.
נראה כי גם להאטה במכירות הכספיות אחראית בעיקר ההאטה של מכירות שוק המשקאות בחודשים האחרונים - גידול של 0.2% בלבד מתחילת השנה לעומת 2.2% בשנה האחרונה. האטה בצמיחה ניכרת גם בתחם המזון - 1.8% מתחילת השנה לעומת 2.6% בשנה האחרונה.
למרות המחאה, ממשיך הצרכן הישראלי לשלם יותר - מחיר הקנייה (המחיר אותו שילמנו בקופה) עלה באופן הדרגתי מחודש דצמבר 2011 לחודש ינואר 2012 ורשם עלייה נוספת בחודש פברואר. אולם אם מסתכלים על החודשים האחרונים קיים קיבעון יחסית במחיר.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות