כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
הפיטורים נכנסו לתוקף

'האזרח' נפתלי בנט נפרד: "צובט לי בלב"

שר החינוך עד לפני כחצי שעה - נפתלי בנט, פרסם פוסט פרידה בדף הפייסבוק שלו, בו מנה את הישגיו ואת תפיסת עולמו באשר למשרה הרמה והחשובה בישראל; "חוללנו מהפכה בלימודי התנ"ך בכך שהחזרנו את סיפורי אבות האומה שלנו לקדמת הבמה"

'האזרח' נפתלי בנט נפרד: "צובט לי בלב"
נפתלי בנט במליאת הכנסת כשר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לא כך קיוו צמד השרים הפעלתנים והפופולריים לסיים את תפקידם הרם, לטוב או לרע, זה נכפה עליהם. בשעות הצהריים נכנס לתוקף מכתב הפיטורים ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים נפתלי בנט ואיילת שקד ביום ראשון לאחר ישיבת הממשלה בה השתתף בנט, לראשונה מאז הבחירות הקודמות.

בפוסט ארוך שהעלה שר החינוך לשעבר נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו, הוא פרסם מין אגרת פרידה מהתפקיד, בו מנע את הישגיו ופעליו במשרד במשך ארבע השנים האחרונות. 

להלן הפוסט המלא;

אני מסיים ברגעים אלו, עם צביטה בלב, ארבע שנים מופלאות, היפות בחיי, כשר החינוך של מדינת ישראל.
תודה מעומק הלב לאזרחי ישראל ולבורא העולם על הזכות הנדירה להוביל את חינוך ילדיי, תלמידי ישראל.

חבריי היקרים במערכת החינוך, אני מסיים היום ארבע שנים מופלאות, היפות בחיי, כשר החינוך של מדינת ישראל.

אני מבקש לומר לכם מעומק לבי: תודה.

צובט לי בלב על שאני נאלץ להיפרד מכם היום, אך אני עושה זאת ברגש עמוק של תודה.

אתם, גננות, מורים, מורות, צוותי ההוראה, מנהלים, מפקחים וכל אנשי מערכת החינוך, נותנים את כל הנשמה שלכם למען הדבר הקדוש ביותר שיש לנו: ילדי ישראל.

כמה למדתי מכם!

כמה אזרחי ישראל צריכים להצדיע לכם!

במאות ביקוריי בשטח, שמרביתם היו בהפתעה, במפגשים ישירים, בשיח אתכם, למדתי מעט מן האוצר הגלום בכם. כמה מסירות יש לכם, כמה מקצועיות וכמה גדול האתגר שלכם מול מציאות לא קלה, ובעיקר — כמה אהבה יש בתוככם לילדים שלכם, לתלמידים שלכם.

ירשתי מערכת נפלאה, ואני מקווה שהצלחתי להוסיף את תרומתי לדורות הבאים.

אעשה כל ביכולתי לעזור לשר החינוך הבא על מנת לאפשר יציבות רבה ככל האפשר למערכת.

• • •

הייתי שר החינוך של כל ילדי ישראל:

יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים. חילוניים, חרדים, דתיים ומסורתיים.

כך פעלתי וכך הרגשתי.

כל ילד הוא עולם ומלואו, ללא קשר לדעותיו, למקום הולדתו, לאהבותיו או לצבע עורו.

• • •

בארבע השנים האלו תלמידי ישראל זינקו קדימה בהישגיהם ובערכים שלהם, כפי שלא היה מעולם.

צמצמנו את הפערים בין תלמידי קריית שמונה לבין תלמידי תל-אביב; בין כפר חב"ד לבין כפר שמריהו; בין רהט לבין רחובות.

ילדה שגדלה באופקים תוכל לראשונה להתקבל ליחידות העילית הטכנולוגיות בצה"ל, וילד שגדל בשלומי יוכל להפוך ליזם הייטק.

הנשירה של תלמידים מהמערכת בשפל היסטורי. אנחנו נלחמים על כל תלמיד.

חוללנו מהפכה בלימודי התנ"ך בכך שהחזרנו את סיפורי אבות האומה שלנו לקדמת הבמה.

אנו מספרים, לראשונה, את הסיפור היהודי השלם, שכולל עתה את מורשת יהדות ארצות האיסלאם ואת מורשת יהודי אתיופיה.

צמצמנו, לראשונה מקום המדינה, את מספר הילדים בכיתות לממוצע של 27 (!) תלמידים בכיתות א-ד. תוך שנה וחצי מהיום נשלים את המהלך הזה בכל בתי הספר היסודיים במדינת ישראל.

הצבנו את ילדי החינוך הרך בראש: הוספנו, לראשונה אי-פעם, סייעת שנייה ב-5,300 גני ילדים, כך שכל ילד וילדה זוכים כיום ליחס יותר אישי.

הגדלנו את המשאבים ואת המיקוד לילדי החינוך המיוחד, הילדים שהכי קרובים ללבי.

הזנקנו את מספר הילדים המשתתפים בתנועות נוער, בארגוני נוער, במכינות קדם צבאיות ובשנת שירות, מתוך הבנה שכך בונים מנהיגות לדור הבא.

בניגוד למה שלפעמים נאמר, אני יכול לקבוע שהדור הנוכחי יותר ערכי, יותר מתנדב, יותר חושב מדורות קודמים.
אין מה לומר. זכינו.

• • •

- אני מאמין בעבודה קשה. עלינו לדרוש מילדינו להתאמץ. להבין ששום דבר לא בא בקלות. לא לוותר להם, ובטח לא לוותר עליהם.

- אני מאמין שתפקידנו לחנך את תלמידנו שיהיו אוהבי אדם, אוהבים את העם שלנו ואת הארץ שלנו, שיהיו אזרחים תורמים ונאמנים למדינת ישראל, יכבדו את הורינו ומורינו; שיהיו בני אדם טובים.

- אני מאמין שחובה עלינו לשאוף להזדמנות שווה לכל ילדה וילד בישראל. זאת, על ידי העלאת רף הדרישות לצד העברה באופן הוגן של משאבים וכלים נדרשים.

- אני מאמין שעלינו לזהות את החוזקות המיוחדות של כל ילד, להעצים אותו על מנת לפתח בו ביטחון פנימי. משם יתפתח וישגשג.

- אני מאמין שעלינו להכין את הילדים לעולם של אי-וודאות ושל קצב שינויים מואץ. לתינוק שנולד היום צפויים החלפות קריירה רבות ושינויי כיוון בחיים. נכין את הילדים לכך על ידי חיזוק כישורי היסוד (שפה, מתמטיקה, אנגלית), חיזוק יכולת העבודה בצוות, ערכי היסוד, היוזמה, הגמישות המחשבתית והחוסן הפנימי שלהם.

- אני מאמין בפיתוח הסקרנות, כוח המחשבה, יכולת השיפוט העצמאית של ילדינו. לא לקבל דברים כמובנים מאליהם. להטיל ספק, לשאול, לחקור.

- אני מאמין בפיתוח כושר היוזמה והיזמות של ילדינו. לא לקבל דברים כפי שהם, אלא לפעול ללא הרף לתיקונם ושיפורם. לא בקיטורים אלא בפעולות.

- אני מאמין בצורך התמידי שלנו, ושל מורי ישראל, להשתפר.

- אני מאמין במדינת ישראל ובעם ישראל. יש לנו תפקיד ושליחות מיוחדת להיות מדינת מופת, בתוך אתגרים מורכבים של חברה רבת-גוונים מבפנים, וסביבה גאוגרפית רבת-אויבים מבחוץ. דווקא בהתמודדות ראויה מול אתגרים אלו אנחנו נוכל להוות "אור לגויים."

- אני מאמין שהכל מתחיל בחינוך.

והחינוך מצוי בידיכם הטובות.

השארתי את הטוב ביותר לסוף, וזוהי תודתי העמוקה למנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, שהיה לי שותף אמיתי לאורך כל הדרך, בנאמנות ובמסירות, עמד לרשותכם ולרשותי ועשה לילות כימים מתוך תחושת שליחות אמיתית.

אני אוהב אתכם מאד מאד.

נפתלי בנט

פוסט מרגש פוסט בפייסבוק טור פרידה נפתלי בנט שר החינוך פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}