רוצה להגיע לכותל המערבי? קח רכבל • צפו
תכנית הרכבל לכותל המערבי הועברה כבר לאישורה של הממשלה • הרכבל צפוי להתחיל את פעילותו במהלך שנת 2021 • הקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר • צפו בהדמיה
- אלי שלזינגר
- א' סיון התשע"ט
- 3 תגובות
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול (שני) להעביר את תכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה, וצפוי להתחיל את פעילותו במהלך שנת 2021.
פרויקט הרכבל המוגדר כ"פרויקט תשתית לאומית" מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, ומשרדי התיירות ומשרדי ירושלים ומורשת, בשלושה מקטעים: בין מתחם "התחנה הראשונה" (תחנת הרכבת הישנה) במערב העיר, דרך תוואי גיא בן הינום ועד למבנה מרכז קדם.
לאחר הקמתו, עתיד הרכבל להשתלב במערך הסעת ההמונים ויאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש. אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן ההקמה הקצר (בניגוד לכלים לאמצעי הסעת המונים אחרים), שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר.
הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה המפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים המתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.
הדמייה: הרשות לפיתוח ירושלים
הרכבל הינו חלק ממערכת הסעת ההמונים והכרטיס יהיה במחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית ובהתחשב בתוואי הטופוגרפי של העיר, הוא ינגיש לראשונה גם את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.
במקביל, יגדיל הרכבל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל - בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. מדובר בגישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ-135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי, ללא אירועים מיוחדים.
הדמייה: הרשות לפיתוח ירושלים
כמו כן, הרכבל יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויאפשר מעבר חופשי יותר של מבקרים, תיירים, תושבים וסוחרים. מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור וחלק גדול מהאוטובוסים שנעים בצירים אלה ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר. כאמור, עלותו של הרכבל נמוכה משמעותית מאופציות תחבורתיות אחרות, והוא יעלה את רמת השירות בתחבורה הציבורית, ויהפוך אותה ליעילה ועמוסה פחות באחד האזורים המתויירים ביותר בבירה.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות