י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

פיץ' מזהירה: בריטניה עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם

סוכנות דירוג האשראי העניקה לבריטניה תחזית דירוג שלילית בעקבות יכולתה המוגבלת להתמודד עם זעזועים כלכליים ורמות החוב הגבוהות שלה

  • כ"א אדר התשע"ב
פיץ' מזהירה: בריטניה עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הזהירה כי בריטניה עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), בשל יכולתה המוגבלת להתמודד עם זעזועים. אזהרת פיץ' מגיעה ימים ספורים לפני ששר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, יציג את התקציב השנתי.

תחזית דירוג האשראי של בריטניה בפיץ' שונתה מ"יציב" ל"שלילי", מה שמעיד כי ישנו סיכוי גבוה מ-50% לכך שדירוג האשראי של בריטניה יורד בשנתיים הקרובות, הודיעה פיץ' אתמול. הסוכנות נימקה את התחזית בהתאוששות הכלכלית החלשה של בריטניה, רמות החוב הגבוהות והסיכונים הנובעים ממשבר החוב בגוש היורו.

ההחלטה של פיץ' נובעת מ"מרחב פיסקלי מוגבל מאוד לספיגת זעזועים כלכליים נוספים, בצל רמות חוב גבוהות ותחזית כלכלית שעלולה להיחלש", נכתב בהודעת הסוכנות.

אוסבורן ייפגש עם שותפיו לקואליציה השבוע כדי להסכים על התקציב, אשר יוצג בפרלמנט ב-21 במארס. אף שאזהרת פיץ' מהווה מכה קשה לאסטרטגיית הצנע של ממשלת בריטניה, היא עשויה לחזק את ידיו של אוסבורן במגעים עם השותפים הליברל דמוקרטים לקואליציה, אשר מעוניינים שיקצץ מסים כדי לא להכביד על השכבות החלשות. דני אלכסנדר, שר במשרד האוצר מטעם הליברל דמוקרטים, אמר כי הודעת פיץ' היא "אזהרה בריאה לכל מי שחושב שניתן לפתוח את הארנק".

האזהרה של פיץ' מגיעה לאחר אזהרה דומה מצד סוכנות מודי'ס בחודש שעבר. נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר בחודש שעבר שאזהרת מודי'ס הינה הערכה "הגיונית מאוד".
אנגליה בריטניה דירוג אשראי פיץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}