כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חקירה בארה"ב: הבנק הבריטי HSBC חשוד בעסקים עם איראן

הבנק הבריטי דיווח על מספר חקירות נגדו שעלולות להוביל לאישומים פליליים או אזרחיים

  • ה' אדר התשע"ב
ספינה איראנית
ספינה איראנית

בנק HSBC הבריטי דיווח כי ככל הנראה יעמוד בפני אישומים פליליים או אזרחיים בעקבות חקירה מתרחבת בנוגע להעברות כספים בלתי חוקיות בבנק, בהן עסקות הקשורות לאיראן. הדיווח הרגולטורי מעיד על הטבע החמור של חקירות בנוגע לעסקות שהתבצעו בבנק.

HSBC כבר נמצא תחת כמה חקירות בארה"ב בנוגע להעברות כספים בלתי חוקיות. הדיווח שהוגש אמש הוא הראשון בו הודה הבנק גם בחקירה של עסקות אפשריות עם איראן, ובאפשרות של אישומים פליליים. HSBC דיווח לרשות לניירות ערך (SEC) בארה"ב על החקירות במסגרת תוצאותיו השנתיות.

החטיבה האמריקאית של HSBC דיווחה כי היא נחקרת על ידי משרד המשפטים האמריקאי, משרד התובע הכללי במנהטן, שתי סוכנויות של משרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי. הבנק דיווח כי חקירות אלה בוחנות "עסקות היסטוריות הנוגעות לצדדים איראניים ואחרים" שנתונים תחת סנקציות כלכליות אמריקאיות. על מוסדות פיננסיים הפועלים בארה"ב נאסר לסייע למדינות או לבנקים עליהם מוטלות סנקציות.

בשנים האחרונות, התובע הכללי של מנהטן ומשרד המשפטים האמריקאי הגיעו להסדרים עם כמה בנקים אירופאים שהפעילו מערכות העברת תשלומים עבור לקוחות איראניים. בנקים סייעו ללקוחות שניסו להעביר כספים באופן בלתי חוקי באמצעות הסרת התייחסויות שעלולות לחשוף קשרים אפשריים לאיראן או למדינה אחרת עליה הוטלו סנקציות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}