כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בית הכנסת הראשון מחוץ לחומות - שוקם

בית הכנסת 'געציל'ס שוּל' - שהיה בית הכנסת הראשון שנבנה מחוץ לחומות - חודש • בית ההוראה לענייני סת"ם של בד"צ העדה החרדית קבע בו את משכנו • כך נראתה הפתיחה

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך. צילום: בחדרי חרדים
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך. צילום: בחדרי חרדים



בירושלים נערכה בשבוע שעבר חנוכת הבית המחודשת לבית הכנסת 'געציל'ס שול' שבמאה שערים - בית הכנסת הראשון שנבנה מחוץ לחומות.

סיפורו של בית הכנסת מרתק וסיור במקום מעיד על ההשקעה הרבה שהושקעה בשיפוצו וחידושו.

האירוע נערך בשילוב חנוכת הבית - ייסודו של בית ההוראה לענייני סת"ם שעל-ידי בד"צ העדה החרדית ירושלים.

בבית הכנסת פעל בית הוראה במשך שנים שאף שימר את קיומו של בית הכנסת עד שעבר למקום אחר. בית ההוראה הייחודי לענייני סת"ם שהושק יחד עם חנוכת בית הכנסת, נקרא על שמו של הגאון רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל, שהיה חבר בבית הדין של העדה החרדית ומי שהקים את ועד מפקחי סת"ם שעל-ידי הבד"צ.

חנוכת הבית וההכרזה על ייסודו של בית ההוראה בבית הכנסת שחודש נערכה בנוכחות רבני ודייני העדה החרדית ועשרות מו"צים מכל רחבי ירושלים וסביבותיה.

את המזוזה קבע ראב"ד העדה החרדית, הגר"מ שטרנבוך שעמד בדבריו על חשיבותו של הסת"ם בחייו של כל יהודי וציין את החשיבות הגדולה שיש לכשרות הסת"ם, תוך שהוא מסביר כי הקדושה שנובעת מכשרות הסת"ם שומרת ומגנה על כל יהודי.

מי שפעלו רבות לשיקומו של בית הכנסת שעמד שומם ומוזנח במשך עשרות שנים הם חברי הנהלת "ועד הפיקוח ההלכתי" שע"י הבד"צ שאחראים בין היתר על ההשגחה המוקפדת על מוצרי הסת"ם, על המוצרים הפיננסיים ועל השעטנז.

מנהל ועד הפיקוח, הגר"ב לובין אמר כי "בשעה טובה ומוצלחת הצלחנו להשלים את המלאכה" וציין כי תקומתו של בית הכנסת משולבת בייסודו של בית ההוראה ולא בכדי: "גם בית כנסת וגם בית הוראה נועדו להרבות אור בקרב עם ישראל", אמר הגר"ב לובין והוסיף כי קיומו של האירוע סמוך לחודש אדר נקבע בשל הכתוב בגמרא: "אורה זו תורה, ויקר אלו תפילין שבראש".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}