כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אשרת שהיה מורחבת לזכאי חוק השבות

חוק חדש יאפשר לזכאי עליה להאריך את שהותם בארץ • המטרה: לפתות אותם להישאר ולעשות עליה • המרויחים: בחורי ישיבות תלמידי חו"ל שיחסכו ביורוקרטיה

אשרת שהיה מורחבת לזכאי חוק השבות

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל של ח"כ אברהם מיכאלי. ההצעה נדונה בועדת הפנים והגנת הסביבה.

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), הציג את ההצעה שהוכנה בוועדה, ואמר כי: "חלק מהזכאים לעלות לארץ מכוח השבות שוהים בישראל על פי רישיונות ישיבה מכוח חוק הכניסה לישראל, התשי"ב–1952, במסגרת לימודים, עבודה וכדומה. כיוון שאנשים אלה זכאים ממילא לעלות לישראל ולקבל אזרחות ישראלית, מוצע, להאריך את משך הרישיון שניתן להם מכוח החוק, וכך, בין היתר, להקל על שהותם בארץ ולעודדם לבחון את אפשרות עלייתם לישראל במהלך תקופה זו".

לפי החוק הקיים ניתן להאריך רישיון לשהייה בארץ עד ל-27 חודשים באמצעות אשרת תייר או שהות של שנתיים עם אופציה להארכה של שנתיים באמצעות אישור לישיבת ארעי.

הצעת החוק שאושרה סופית, באה להסמיך את שר הפנים להאריך את רישיון הביקור שניתן לזכאי שבות, ובלבד שסך כל תקופות ההארכה לא יעלה על חמש שנים. כמו כן, לפי החוק ניתן להאריך רישיון לישיבת ארעי, ובלבד שתקופת כל הארכה לא תעלה על שנתיים. גם לעניין זה נקבע כי שר הפנים יוסמך להאריך רישיון כאמור שניתן לזכאי שבות, ובלבד שתקופת כל הארכה לא תעלה על חמש שנים.

חשוב לציין כי החוק עשוי להועיל מאד לתלמידי ישיבות מחו"ל שנאלצו עד היום להתמודד עם ביורוקרטיה מייגעת.

6 ח"כים תמכו בחוק, שעבר ללא מתנגדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}