כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מאבק השליטה על הציון • בן המקובל פונה לבית-החולים

שוב מהומה בציון הרב כדורי • הצדדים הניצים: דוד כדורי ומאיר מלכה התעמתו הבוקר במתחם הקבר • במהלך העימות פונה כדורי לבית-החולים • שטרית: "מדובר בעבריינים"

הרב דוד כדורי בציון אביו. צילום: קובי הר צבי
הרב דוד כדורי בציון אביו. צילום: קובי הר צבי



הרב דוד כדורי, בנו של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל, חש הבוקר (ב') שלא בטוב, בעת ששהה בציון אביו בהר המנוחות בירושלים. כונני הצלה שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים 'הדסה עין כרם'.

האירוע ארע תוך כדי ניהול מאבקי השליטה על מתחם הציון. המאבק המתנהל בין בן המקובל זצ"ל לבין מאיר מלכה שהשקיע כספים רבים בהקמת הציון, עלה מדרגה בחודשים האחרונים, וגרר אלימות פיזית והתערבות משטרתית.

לאירוע הבוקר ישנם, כמו תמיד, 2 גרסאות:

אנשי הרב כדורי טוענים כי בשעה 10:30 בבוקר הגיע הרב דוד כדורי לציון כדי לקיים במקום תפילה. מייד כשהגיע הבחין ביריבו – מאיר מלכה, ובין השניים התפתח ויכוח מילולי חריף במהלך הויכוח חש הרב כדורי שלא בטוב ופונה על ידי מתנדבי ההצלה.

מקורבי הרב כדורי טוענים כי רק בשבוע שעבר הגיש יוסי כדורי, בנו של הרב דוד כדורי תלונה במשטרה לאחר שהותקף על ידי מאיר מלכה בעת שלטענתו צילם אותו.

בני המשפחה מבקשים להעתיר בתפילה עבור רבי דוד בן שרה לרפואה שלימה.

"לא אצא גם אם יהרגו אותי"

בשיחה עם מאיר מלכה עולה תמונה שונה לחלוטין: "הבוקר הגעתי כרגיל לציון, כמו שאני נוהג לעשות בשש השנים האחרונות. עמדו שם בריונים ואיימו עליי שיהיו לי צרות גדולות אם אני אכנס לתוך הציון. אני חייב לציין שבית המשפט אסר על אותם בריונים להתקרב אלי – אבל זה לא עוזר. הם לא פוחדים מאף אחד.

"ניסתי להתעניין אצל אותם בריונים מדוע אני לא יכול להיכנס אך לא קיבלתי תשובות הגיוניות. התקשרתי למשטרה שהגיעה למקום והסברתי להם את המצב. השוטר אמר לי תישאר היכן שאתה ואני אגש לדבר איתם.

"השוטר הלך לכיוון הציון ויצאו לקראתו דוד ויוסי כדורי. יעידו שמיים וארץ אני לא הייתי שותף בשיחה שם ואף לא התקרבתי אליהם. פתאום אני שומע צעקות: "תביאו אמבולנס, תביאו אמבולנס. אני מאחל מכל הלב לרב דוד כדורי רפואה שלימה".

באשר לתלונה שהוגשה נגדו במשטרה אומר מלכה: "יוסי בא אליי עם המצלמה לתוך הפנים...ואז בתגובה שלי נגדו נפלה המצלמה".

לסיום הוא אומר: "גם אם יהרגו אותי, אני משם לא אצא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}