כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ראש הישיבה מבהיר • "אסור להתקרב לחילונים"

כלי תקשורת עשה שימוש ציני בדבריו של ראש ישיבת פוניבז' לצורכי רייטינג – וגרם להחרפת הפסיקה נגד הישיבות • ראש הישיבה בשיחה: "אסור שיהיה דבר כזה" • להאזנה

ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין. צילום ארכיון
ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין. צילום ארכיון

לפני מספר שבועות פרסמו מספר כלי תקשורת בלתי אחראיים ציטוטים משמו של ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין, וגרמו לחילול ה' גדול ולהמשך מסע הרדיפה נגד הציבור החרדי.

הפרשנות שהעניקו כלי התקשורת לדבריו של ראש הישיבה, המודד את מילותיו בפלס היושר והאמת, שורבבו לפסיקה של שופט בג"צ חנן מלצר בנוגע לחוק טל והביאו, כאמור, להחרפת הטונים בפסיקת בג"ץ, השוללת את חוקיותו של 'חוק טל', הפוטר את בחורי הישיבות משירות צבאי.

בשיחה שצוטטה שלא כהלכה, אמר הגרי"ג כי אסור לשנוא את החילונים וכי יש לרחם עליהם בשל העובדה שאינם שומרים תורה ומצוות. כלי התקשורת בחר משום-מה לצטט בשמו של ראש הישיבה כי יש להתחבר לחילונים ולהתקרב אליהם כמה שיותר.



בעקבות הסערה התקשורתית, ניגשו תלמידיו של ראש הישיבה וביקשו ממנו שיחזור על הדברים ובכך יסכור את פי דוברי השקר. הגרי"ג נענה לבקשה – ובשיחה המובאת כאן (בדיוק!) באתר 'בחדרי חרדים' – אמר: ""שמעתי שבתקשורת התחילו לפרסם כאילו שעכשיו יש סיבה שבחורי ישיבה יתגייסו לצבא, וצריך קשר עם החילוניים, זה התכניות שיש להם, הקשר לקרב את החילוניים לחרדים, התקרבות, שיהיה קירוב לבבות, את זה לא אמרתי בכלל להתקרב אליהם.

"אמרתי שבלב צריך לאהוב ולא לשנוא, בלב, אבל קשר? להיות קרובים אליהם? זה נגד דברים מפורשים שזה אסור שיהיה דבר כזה".

אחד מתלמידיו של הגרי"ג אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו בטוחים שכלי התקשורת שגרם צער גדול לראש הישיבה לא ינקה. לוקחים דברים הנאמרים בשיחה לתלמידים 'מבקשים' והופכים אותם בציניות לכותרת שתגרור רייטינג. זהו ניסיון נואל וכולי תקווה שאותם אנשים יעשו תשובה ויבואו לבקש מחילה מראש הישיבה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}