כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שמחה בחסידות בעלזא • 'יורש העצר', הנכד שלום רוקח - סוגר 'וורט'

שלושה שבועות לפני שיציין את יום הולדתו ה-17 סוגר שלום רוקח – יורש העצר של חסידות בעלזא - 'וורט' • השדכן שהביא לסיום השידוך: הסבא, האדמו"ר מבעלזא • הכלה - בת הגרי"מ פנט, חסיד בעלזא, ר"מ בישיבת נדבורנא • החתונה - עוד כשנה: "אירוע שלא היה כמותו" • כל הפרטים

האדמו"ר מבעלזא ונכדו מאחוריו בכ"ג שבט.. צילום: אנשיל בעק
האדמו"ר מבעלזא ונכדו מאחוריו בכ"ג שבט.. צילום: אנשיל בעק

מסדרת פגישות-שלום היסטוריות לשמחה היסטורית לא פחות: הערב (א') יבוא נכדו הבכור של האדמו"ר מבעלזא בברית האירוסין ובכך יפתח את 'שנת החגיגות' שתציין את שמחת נישואיו של יורש העצר של החסידות: הבחור שלום רוקח, בנו הבכור של רבי אהרן מרדכי רוקח, בנו יחידו של האדמו"ר מבעלזא, וחתנו של גאב"ד מאקווא.

הכלה המאושרת היא בתו של הגאון רבי יחיאל מאיר פנט, חסיד בעלזא, המכהן כמגיד שיעור בישיבת נדבורנא בבני-ברק. אבי הכלה הוא בנו של הרב אהרן דוד פנט, וחתן האדמו"ר מגארליץ זצ"ל.

השמועה על השמחה הגדולה בחסידות בעלזא, פשטה במהירות בכל ריכוזי החסידות, בארץ ובעולם.

בשטיבלע'ך של החסידות פצחו החסידים בריקוד, ובשעת סגירת השידוך, שיערך בבית האדמו"ר מבעלזא בשעות הערב, יערכו כל החסידים שולחן מיוחד בו יאכלו, ישירו, ירקדו ויציינו את השמחה בבית האדמו"ר.

השדכן שהביא את השידוך לידי גמר מוצלח, הוא לא אחר מאשר האדמו"ר מבעלזא עצמו, שהציע את השידוך לאבי הכלה. הכלה, תלמידת סמינר 'בית מלכה' של חסידות בעלזא בבני-ברק, הביעה את הסכמתה – והשידוך יצא לדרך.

החתן - שיחגוג בעוד שלושה שבועות את יום הולדתו ה-17, למד בישיבה קטנה 'צור יעקב' של חסידות בעלזא ביישוב טלז-סטון, בתחילת השנה עבר לישיבת בעלזא בירושלים, חבריו לספסל הלימודים סיפרו היום ל'בחדרי חרדים', כי כבר מילדותו הוא ניכר במידותיו התרומיות וביכולותיו הלימודיות יוצאות הדופן.

שמחת האירוסין תתקיים ביום שלישי הקרוב בהיכל 'ארגוייסע שטוב' בקרית בעלזא בירושלים, בהשתתפות אלפי חסידים.

אחד מחסידי בעלזא מספר בהתרגשות ל'בחדרי חרדים': "ההתרגשות היא בלתי ניתנת לשיעור. מדובר בבן אחר בן של הרוב, שנים רבות חיכינו לרגע הגדול הזה שהגיע בהפתעה.

"זו הולכת להיות אחת החתונות הגדולות ביותר שידע הציבור החסידי בארץ ובעולם, כמו החתונה ההיסטורית של אבי החתן - רבי אהרן מרדכי רוקח, רק שכיום החסידות גדלה והחגיגה תהיה גדולה בהרבה. החתונה תיערך ככל הנראה בעוד כשנה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי תתכן אפשרות לחסידים לגשת לאחל 'מזל טוב' לאדמו"ר בשעת לילה מאוחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}