כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מידרוג: אסם תוכל להעלות מחירים בעתיד

דירוג אסם נותר ללא שינוי ■"לחברה יכולת טובה יחסית להתאים את מחירי המכירה לעלייה במחירי הגלם על רקע חוזק מותגיה"

  • ג' אדר התשע"ב
מידרוג: אסם תוכל להעלות מחירים בעתיד
לוגו חברת אסם צילום: יח"צ



כלכלני חברת דירוג האשראי מידרוג הותירו את הדירוג של אסם ללא שינוי, אך מזהירים מפני השלכות המחאה החברתית והעלייה המתמשכת במחיר חומרי גלם על התוצאות העסקיות של החברה. במידרוג מעריכים כי שני גורמים אלו הובילו לפגיעה מסוימת ברווחיות הגולמית של אסם ב-2011.

כלכלני מידרוג מציינים כי במהלך 3 הרבעונים הראשונים של 2011 חלה עלייה חדה במחירי קמח, שמן וסוכר. כל זאת על רקע המחאה החברתית שפרצה במחצית השנייה של 2011, והקשתה על אסם לבצע התאמה במחירי המוצרים בעקבות התייקרות חומרי גלם. החברה אף הורידה מחירים של מספר מוצרים כחלק ממדיניותה השיווקית על רקע המחאה.

להערכת מידרוג, מגמת העלייה במחירי המזון תוסיף להעמיד אתגר בפני אסם. עם זאת, לאורך הזמן, מציינים במידרוג, לחברה יכולת טובה יחסית להתאים את מחירי המכירה לעלייה במחירי הגלם בשל מותגיה החזקים. לאסם מתוגים המחזיקים בנתח שוק ראשון או שני בגודלו בכל אחת מקטגוריות הפעילות.

אסם מייצרת למעלה מ-2,000 פריטי מזון שונים ב-11 מפעלים הפזורים בארץ ובחו"ל. חברת המזון הגדולה בעולם, נסטלה, מחזיקה בכ-59% מהון מניותיה של אסם. בין מותגי המזון שבבעלות החברה נמנים סלטי צבר, טבעול, בונז'ור, מטרנה ובית השיטה-עסיס. הכנסות החברה השנתיות מסתכמות בכ-4 מיליארד שקל, כאשר כ-16% מהמכירות הן בחו"ל.

"המחאה החברתית פגעה במידה מסוימת ברווחי החברה ברבעון השלישי של שנת 2011. אנו מעריכים לחץ מסוים על מחירי המכירה בחלק מהקטגוריות". כך כתבו בחברת הדירוג בדו"ח מעקב על קבוצת שטראוס שיצא בנובמבר האחרון. "יכולת החברה להתמודד עם השלכת המחאה כוללת מחד מותגים חזקים מאוד במגוון רחב של קטגוריות ומוצרים ותנופת חדשנות שיווקית ומאידך, יכולת התייעלות בצד השיווקי והתפעולי".

"מידרוג תמשיך לבחון את השלכות התפתחויות אלו", הבטיחו במדרוג בחודש נובמבר. מאז, עברה המחאה הצרכנית להתמקד במוצרי שטראוס-עלית, לאחר שהתגלו פערים משמעותיים בין מחירי מוצרי החברה בחו"ל ובישראל. דירקטוריון החברה אף החליט למחוק מוניטין בהיקף של 43 מיליון שקל לפעילות הקפה שלה.

למרות ההבטחה, ההתפתחויות האחרונות לא זכו עד כה להתייחסות מצד מידרוג. הדירוג שנקבע בנובמבר, Aa1 באופק דירוג יציב, נותר בעינו. על פי שיפוטה של מידרוג, התחייבויות של שטראוס, בהיקף של יותר ממיליארד שקל, נמצאות בקצה העליון של הדירוג המציין התחייבויות מאיכות גבוהה הכרוכות בסיכון אשראי נמוך מאוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}