כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מזל-טוב: סגן חדש בעיריית ירושלים

מועצת העיר ירושלים אישרה את מינוי שלמה ברסקה מש"ס לתפקיד סגן ראש העיר, במקומו של יו"ר הסיעה, אלי שמחיוף - שהודח מתפקידו • סיעת מרצ נמנעה

מינויים בכיכר ספרא. צילום: ויקפדיה
מינויים בכיכר ספרא. צילום: ויקפדיה

מועצת העיר ירושלים אישרה הערב (ה) את מינוי חבר המועצה שלמה ברסקה מש"ס לתפקיד סגן ראש העיר, במקומו של יו"ר הסיעה, אלי שמחיוף - שהודח מתפקידו.

המהלך מתבצע לאחר שהיועץ המשפטי בעירייה קבע, כי שמחיוף לא יוכל לכהן בתפקיד, בשל כתב האישום שהוגש נגדו ב'פרשת הולילנד'.

כפי שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', ברסקה יחליף את שמחיוף, בעוד השניים יישארו כל אחד בלשכתו. שמחיוף אף יכהן בתפקיד 'המשנה לראש העיר', בעוד ברסקה ישמש כסגן החדש בסיעת ש"ס.

עוד בנושא:
שמחיוף מינה 'ממשיך' • הסגן: שלמה ברסקה

רק שניים מחברי המועצה, מסיעת מרצ, נמנעו בהצבעה על אישור המינוי. כל יתר חברי המועצה הצביעו בעד.

חבר המועצה, פפה אללו ממרצ, הסביר את ההימנעות: "כשאנחנו נכנסו לקואליציה, ש"ס לא הייתה שם, וכשהיא נכנסה זה היה בניגוד לדעתנו. לכן, למרות ההערכה הגדולה לרב ברסקה, אנחנו נמנע בהצבעה".

שמחיוף ענה לפפה אללו: "מוזר לי שסיעת ש"ס מהווה סדין אדום למרצ. לבוא אחרי שלוש שנים של עבודה משותפת, זה נשמע לי קצת מוזר. אני קורא לכם לחשוב על כך פעם שנייה ולשנות את ההחלטה שלכם".

גם ברקת קרא לסיעת מרצ לשקול את ההחלטה פעם נוספת. "צריך לכבד את החלטתה של ש"ס".

הרב שלמה ברסקה, הסגן הנכנס, אמר דקות לפני הצבעה: "לצערי בנסיבות שנוצרו בעת הזו החליטה הנהגת התנועה להטיל עליי את התפקיד. ראשית אודה ואתפלל להקב"ה שאצליח בדרכי. אני מודה לאמון שנתנו בי תוך שאני מודע לאחראיות הכבדה. כולנו מאמינים ומתפללים שבקרוב יחזור אלי לתפקידו. תודה".

ראש העיר, ניר ברקת אמר: "אני חושב שיש לך (שמחיוף-י"א) זכויות רבות בתרומה לעיר. אני מאחל שתצא חף מפשע מהתהליך הזה. עברת תקופה מאוד קשה, מגיע לך זכויות רבות על המהלך שבוצע היום. הרבה הצלחה באופן אישי. הרב ברסקה, אנחנו נאחל לך הרבה הצלחה בתפקידך החדש".

הסגן היוצא, אלי שמחיוף, אמר בישיבה: "תמימות הדעים בתוך הסיעה הייתה חד משמעית שהמינוי צריך להיות הרב ברסקה. על האיש מיותר לומר, אני חושב שמדובר באחד הפרחים של הבית הזה. איש שאוהבים אותו, לא שמענו עליו דברים רעים מעולם, אדם מסביר פנים, אהוב על כולם. חייו כרוכים בעשייה".

שמחיוף גם התייחס בקצרה לפרשה שבגללה נאלץ לפרוש: "הפרשיה שאני מעורב בתוכה תיעלם מהעולם, הסיפור הזה ייגמר בזיכיון מוחלט של כולם ולא רק שלי, ונוכל תוך זמן קצר לחזור לפעילות מלאה לטובת הציבור כפי שעשינו עד היום".

סגן ראש העיר וחבר המועצה יוסי דייטש אמר בתגובה: "ירושלים יכולה להיות גאה שאלו נציגיה. המינוי שלך מוסיף כבוד לירושלים. ולנו חברי המועצה הכבוד שאתה תכהן כסגן ראש העיר. בוא לא נביך אותך יותר מידי, אין אומרים שבחו של אדם בפניו. חבל לנו שזה נעשה בסיטואציה הזו, היינו שמחים אם היינו ממנים אותך כסגן נוסף לשמחיוף. עוד יגיע היום הזה. מאחלים לך בהצלחה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}