כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אייסוס: אין אחריות אם יפלשו חייזרים

משתמשים עירניים שמו לאחרונה לב לכך שבתעודת האחריות למוצרי Asus הופיע סעיף הפוטר אותה מאחריות במקרה של פלישת חייזרים • לאחר הפרסום הוסר הסעיף התמוה

  • ל' שבט התשע"ב
אייסוס: אין אחריות אם יפלשו חייזרים

כל מי ששם ידו בשלב זה או אחר על מוצר מודרני, יודע שאין היום טובין שמגיעים ללא סוג כלשהוא של תעודת ביטוח ליצרן. החל מאזהרות משרד הבריאות על סיגריות, דרך הסכמי שימוש ועד תעודות אחריות - לכל מוצר מוצמד טקסט המיועד לפטור את החברה המייצרת אותו מאחריות לנזקים הנגרמים מהשימוש בו.

גם תעודת האחריות אינה יוצאת דופן. אמנם, המטרה שלה היא דווקא לחייב את החברה לפצות על נזקים הנגרמים למוצר, אך גם לתוכה מוצאות חברות שלל סעיפים ותנאים שניתן להוסיף ושיפטרו אותן מהצורך להפסיד כסף ברוב מוחלט של המקרים.

יצרנית החומרה Asus אינה יוצאת דופן. במסמך האחריות שלה היא מונה שלל מקרים בהם "האחריות לא תחול או תהיה תקפה". ביניהם ניתן למנות את כל המקרים הרגילים, כגון תיקון ע"י גורם שאינו מוסמך, הפעלה בסביבה קיצונית, שריפות, אסונות טבע והזנחה. אך עד לימים האחרונים, בין "פעולות מלחמה" ל"התעללות", הופיע סעיף שלא כלול ברשימה הרגילה: "פלישת חייזרים". לאחר חשיפת הסעיף הלא שגרתי ע"י משתמשים עירניים באינטרנט, שינתה אייסוס את המסמך והשמיטה ממנו את המלים התמוהות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}