כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עשירי ארה"ב ישלמו בשנה הבאה את המסים הגבוהים ביותר זה 25 שנה

אובמה אומר כי יטיל וטו על הארכה נוספת של הטבות המס מתקופת ממשל בוש • אם יעמוד בהבטחתו - מדרגת המס העליונה תעלה ל-40% והמס על דיווידנדים יזנק ל-43%

  • כ"ט שבט התשע"ב
וורן באפט
וורן באפט

עשירי ארה"ב יתחילו בעוד עשרה חודשים לשלם את המסים הגבוהים ביותר שידעו מאז סוף שנות ה-80, לאחר שהטבות המס מתקופת ממשל בוש יפוגו, כך לפי ניתוח שפורסם בבלוג ביזנס אינסיידר.

אמריקאים שמשתכרים למעלה מ-200 אלף דולר בשנה, ומשפחות שמשתכרות יותר מ-250 אלף דולר בשנה, ישלמו את המסים הגבוהים ביותר שידעו ברבע המאה האחרונה, לפי ניתוח של אנדרו פרידמן מחברת ההשקעות איטון ואנס, אשר צוטט בביזנס אינסיידר. מדרגת המס העליונה תעלה מ-35% ל-40%, והמס על דיווידנדים יזנק מ-15% ל-43% - עליה של 300%.

השינויים הללו יהיו כתוצאה ממס חדש הכלול ברפורמת הבריאות של הנשיא אובמה, וכן מתפוגת הטבות המס מתקופת ממשל בוש, אשר חודשו על ידי ממשל אובמה. כדי למנוע את הזינוק הזה, על הקונגרס להסכים למנוע זאת.

הרפובליקאים טוענים שיש להאריך את הטבות המס מתקופת בוש לכל משלמי המסים, ואילו הדמוקרטים סבורים כי יש להאריך אותן רק עבור המעמד הבינוני והנמוך. אובמה אמר כי יטיל וטו על הארכה נוספת של הטבות המס מתקופת בוש למשפחות עשירות. אם אכן זה מה שיקרה, הרפובליקאים יצטרכו להסכים להעלאת מסים על העשירים או להניח להטבות לכולם לפוג. בכל אחד מהתרחישים – העשירים יתחילו לשלם הרבה יותר מסים ב-2013.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}