כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

התאחדות המלונות: ירידה בביקורי צליינים ועלייה בתיירות העסקים

בירושלים, נצרת וטבריה ירידות באחוז הלינות אבל בתל-אביב ובהרצליה נרשמה עלייה • עלייה של 32% בלינות תיירים וישראלים בנתניה

  • כ"ט שבט התשע"ב
מלון אריסטון. צילום אילוסטרציה
מלון אריסטון. צילום אילוסטרציה

התאחדות המלונות בישראל מפרסמת היום (ד') את נתוני הלינות בחודש ינואר מהם עולה כי נמשכת הירידה בתיירות הצליינית המסורתית שמגיעה בעיקר לערים המקורבות לנצרות כמו ירושלים, טבריה ונצרת.

לפי הנתונים במערב ירושלים נרשמה ירידה של 9 אחוז בלינות התיירים, בנצרת הייתה ירידה של 14 אחוז ובטבריה ירידה של 11 אחוז. נראה כי בערים אלו מילאו הישראלים את החסר: בירושלים הייתה עלייה של 13% בלינות ישראלים בעיר במהלך חודש ינואר, ובטבריה העלייה עמדה על 17% בלינות.

"תוצאות ינואר מורות על המשך מגמת הירידה בתיירות הקלאסית והצליינית לישראל, דבר המשפיע בעיקר על התפוסה במלונות ירושלים, טבריה ונצרת. מגמה זו נמשכת למעשה כמעט ברציפות מאז אפריל אשתקד על רקע האירועים במזרח התיכון, ולאחרונה על רקע התגברות המתח בנושא האיראני. מדיווחי המלונות בירושלים, בטבריה ובנצרת, אנו צופים כי ההאטה בתיירות הנכנסת תימשך גם בחודשים הקרובים". אומר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל.

לעומת זאת בתי המלון בערים שנחשבות למוקדי תיירות עסקית, כמו תל אביב והרצליה - מציגים נתוני עלייה בלינות תיירים מחו"ל בחודש ינואר- בתל אביב הייתה עלייה של 5% (154 אלף לינות) ואילו בהרצליה העלייה הגיעה ל-19 אחוזים (9 אלף לינות). אלו ערים שפחות רגישות לאירועים גיאופוליטיים ומוטים יותר פעילות של כנסים ופגישות עסקים.

את העלייה הבולטת ביותר בנתוני הלינות של חודש ינואר סיפקה העיר נתניה: 37 אלף לינות שמהווים עלייה של 32% בלינות תיירים וישראלים לעומת ינואר אשתקד. הסיבה לעלייה בלינות בעיר היא פתיחת שני בתי מלון חדשים שהובילו לגידול במצבת החדרים ולהתעוררות תחום התיירות והמלונאות בעיר.

בינואר נרשמו במלונות כ-687 אלף לינות תיירים, 3% ירידה לעומת ינואר 2011. אך בסך הכל (תיירים וישראלים) נרשמו בינואר 1.34 מיליון לינות, ירידה של אחוז לעומת שנה שעברה. תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הגיעה ל- 52% (2% ירידה בהשוואה לאשתקד)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}