כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אדלסון: תרמתי 11 מיליון דולר לגינגריץ' - ומוכן לתרום עוד 100 מיליון

בראיון שער ל"פורבס" הגן אדלסון על תמיכתו במועמד ניוט גינגריץ' ואמר כי הוא "מפחד שהכלכלה הסוציאליסטית שאנחנו חווים כבר ארבע שנים תימשך"

  • כ"ט שבט התשע"ב
אדלסון עם ידיד ותיק. צילום: העין השביעית
אדלסון עם ידיד ותיק. צילום: העין השביעית

המיליארדר היהודי שלדון אדלסון תרם כבר 11 מיליון דולר לניוט גינגריץ', אשר מתמודד על המועמדות הרפובליקאית לנשיאות ארה"ב, אך הוא מוכן לתרום לו גם 100 מיליון דולר. בכתבת שער של המגזין "פורבס" הגיב אדלסון לביקורת לפיה הוא מנסה להשתלט על הבחירות, ואמר כי מי שטוענים כך "מקנאים או שהם מבקרים מקצועיים".

אדלסון ואשתו הישראלית מרים תרמו עד כה לגינגריץ' 11 מיליון דולר, וצפויים לתרום 10 מיליון נוספים בקרוב, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". באחרונה טענו מבקרים כי אדלסון ומיליארדרים נוספים, בהם חיים סבן, משתמשים בכוחם על מנת להשפיע מבפנים על הבחירות ומסכנים בכך את הדמוקרטיה. המבקרים הללו "אוהבים ללכלך על אנשים אחרים", אמר אדלסון ל"פורבס". "התייחסו אליי באופן לא הוגן - אבל זה לא יעצור בעדי. אני עשוי לתת לגינגריץ' 10 מיליון דולר או 100 מיליון דולר".

אדלסון, שהונו מוערך ב-25 מיליארד דולר, תורם לגינגריץ' באמצעות "Winning Our Future" - ועדת פעולה פוליטית לקידום מועמד המסוגלת לגייס סכומים בלתי מוגבלים שהוקמה לקידום מועמדות גינגריץ'.

אדלסון הוסיף כי הוא מתנגד להשפעת עשירים על מערכת הבחירות. "אני נגד אנשים עשירים מאוד שמנסים להשפיע על הבחירות", אמר. "אך כל עוד זה ניתן ליישום, אני מתכוון לעשות זאת. כי אני יודע שחבר'ה כמו סורוס עושים זאת במשך שנים, אם לא עשורים", הוסיף, כאשר הוא מתייחס למיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס, אשר ידוע כאחד התורמים הגדולים של השדולה היהודית-שמאלנית ג'יי סטריט. אנשים כמוהו "נשארים מתחת לרדאר באמצעות יצירת רשת של תאגידים שמעבירים את הכסף שלהם. לי יש את הפילוסופיה שלי ואני לא מתבייש בה", הסביר אדלסון. "אני נותן את הכסף כי אין דרך חוקית אחרת לעשות זאת. אני לא רוצה שעשרה תאגידים שונים יחביאו את הכסף שלי. אני גאה במה שאני עושה ואני לא מנסה לחמוק מההכרה הזאת".

אדלסון הסביר את התנגדותו לממשל אובמה. "מה שמפחיד אותי זה שתימשך הכלכלה בנוסח הסוציאליסטי שאנחנו חווים כבר כמעט ארבע שנים", אמר. "זה מפחיד אותי משום שחלוקה מחדש של העושר היא הדרך לסוציאליזם, ולשליטה גדולה יותר של הממשלה בחיי האנשים. מה שמפחיד אותי הוא שאנשים מעדיפים לא לקחת אחריות, פשוט תנו לממשלה לטפל בכל ואני אלך לדוג או לא אעבוד, וכו'".

עם זאת, הוא הביע אופטימיות באשר לסיכוייו של אובמה להיבחר מחדש. "אני מאמין שאנשים יתפכחו ולא יאריכו את משימתו של הממשל הנוכחי להפוך את החברה שלנו לסוציאליסטית. זו לא תהיה דמוקרטיה סוציאליסטית כי זו לא תהיה דמוקרטיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}