כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האמת נחשפת: חרדים רוצים להתגייס - אבל אין תקציב

חרדים לא רוצים להתגייס לצה"ל? • בדיון בוועדת חוץ ובטחון מודה תת אלוף גדי אגמון: "אם היה לנו תקציב היינו יכולים לגייס עוד עשרות חיילים חרדים"

חיילים חרדים. צילום: ארכיון
חיילים חרדים. צילום: ארכיון

הבוקר (ג'), התכנסה ועדת המשנה של ועדת החוץ והבטחון, כדי לדון בנושא גיוס החרדים לצה"ל, כחלק מההיערכות להמשך או אי-המשך חוק טל.

כזכור, בדיון בוועדת חוץ ובטחון התבטא יו"ר הוועדה, שאול מופז, במילים קשות על הציבור החרדי, כשהוא מכנה את ציבור הלומדים "פרזיטים". בעקבות כך, כפי שדיווחנו, התעורר כעס בקרב חלק ממתפקדיו החרדים, ואחד מהם אף הגיש תלונה למשטרה עקב אי סדרים במהלך ההתפקדות.

והנה הבוקר מתבררת הסיבה האמיתית לכך "שגיוס חרדים לצה"ל אינו גדל במידה שיכול היה לגדול": הגבלה תקציבית!

בראש הוועדה עומד ח"כ יוחנן פלסנר, מתומכי מופז, והוא אף הנחה את הדיון.

בעבר התראיין פלסנר ל'בחדרי חרדים' והדגיש כי הוא אינו נגד כל מי שיושב ולומד. הבוקר הופתע לשמוע את הודאת הגורמים המקצועיים בנושא.

עוד בנושא:
"מה שהם אומרים בחדרים, זה לא מה שהם אומרים בקול" • ראיון עם ח"כ יוחנן פלסנר

"מבחינת יכולת הקיבולת של צה"ל, האם אתם יכולים להרחיב את המסלולים לחרדים, בהנחה שיש מגבלה תקציבית?" ביקש פלסנר לדעת.

תת אלוף גדי אגמון הודה: "אם הייתי מקבל שיפוי תקציבי היינו מגייסים עשרות יותר. כבר ב-2011 ראינו שזה אפשרי. אבל עד עכשיו, הדיאלוג לא היה כזה שלא תהיה מגבלה תקציבית".

היו"ר פלסנר המשיך ואמר: "מסיורים ופגישות שקיימתי, התרשמתי שפוטנציאל הרחבת גיוס החרדים בפרוייקט שחר, גדול מאד".

תת אלוף אגמון המשיך והודה: "ככל שנפתח יותר מסלולים מובחנים ושונים זה מזה, היקף הגיוס יגדל. הפוטנציאל ב'שחר' גדול יותר, מאשר ב'נצח יהודה'".

תוכנית הממשלה היא לגייס ב-2015 600 איש לגדוד נצח יהודה, 900 איש לפרויקט שח"ר ו-1000 לשלב ב', במסגרתו ישרתו רק 3 חודשים וישובצו במילואים בתפקידי פיקוד העורף ולוגיסטיקה.

צה"ל מעדיף לגייס ב-2015 1500 לפרויקט שח"ר ורק 300 לשלב ב'. כיום משרתים בגדוד הקרבי נצח יהודה 480 חיילים, כך שמספרם עתיד לגדול רק ב-120 חיילים.

למעלה מ-900 ישיבות מוכרות היום כמוסדות שתלמידיהם יכולים להנות מהגדרת "תורתו אומנותו". "אישור הישיבות המוכרות זה תהליך דינמי ומפעפע", אמר תת אלוף גדי אגמון, "הוא מוגש לאישור שר הביטחון".

"כמו שמנהלת השירות האזרחי קיבלה צ'ק פתוח והוראה לאפשר לכל מי שמוכן לשרת, אני לא רואה סיבה שלא יהיה אותו דבר בצה"ל", אמר ד"ר ראובן גל ממוסד שמואל נאמן.

"האם יש לצה"ל עמדה בנושא השירות במסגרת ישיבות ההסדר ומשך השירות?" ביקש היו"ר יוחנן פלסנר לדעת.

"עמדת שר הביטחון היא לבחון את משמעות השירות לכל", השיב תת אלוף אגמון, "ננהל חשיבה על כלל מסלולי השירות ואורכם. כרגע אין לנו עמדה מגובשת", הבהיר.

ורגע אחרי שמתקיפים את החרדים ה"פרזיטים", טוב שהוועדה שמעה קצת על הבעיות להן אחראי משרד האוצר, אולי גם משרד הביטחון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}