כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

דו"ח סודי של קרן המטבע: לא בטוח שתכנית החילוץ תחלץ את יוון

הדו"ח שדלף לאינטרנט מראה כי לפי התרחיש הגרוע ביותר, נטל החוב של יוון עשוי לזנק ל-160% מהתמ"ג ב-2020

  • כ"ח שבט התשע"ב
מהומות ביוון
מהומות ביוון

"תמיכה פיננסית ממושכת בתנאים סבירים עשויה להיות נחוצה" על מנת להציל את יוון, כך נכתב בדו"ח סודי של קרן המטבע הבינלאומית שדלף לאינטרנט אתמול, והראה כי יש סיכוי סביר כי חבילת החילוץ ליוון לא תצליח באמת לחלץ אותה מן המשבר.

"הביצועים הכלכליים של יוון ב-2011 היו גרועים מהצפוי - הן במונחי צמיחה, והן במונחי הגירעון בתקציב. התחזית המקרו-כלכלית הידרדרה משמעותית בשל אירועים באירופה. התחזית התקציבית הידרדרה בעקבות ההאטה הכלכלית ובשל עיכובים ביישום רפורמות מבניות", נכתב במסמך שהגישה קרן המטבע לשרי האוצר של גוש היורו, בבואם לדון באישור חבילת החילוץ ליוון אתמול.

קרן המטבע צופה כי חובה של יוון יגיע ל-129% מהתמ"ג שלה ב-2020. מדובר ברמה הגבוהה מזו שנחשבת בת קיימא, ועלולה להגדיל את החששות כי יוון תיאלץ בשלב זה או אחר לשמוט חובות. עוד מעריכה הקרן כי יחס החוב לתמ"ג של יוון ב-2011 עמד על 164%, לעומת הערכה קודמת לרמה של 162%.

"בהתחשב בנטל החוב הכבד הצפוי, היכולת של יוון לחזור לשווקים בשנים שלאחר תום התכנית החדשה אינה ודאית", נאמר בדו"ח של קרן המטבע, שדלף לאינטרנט. לפי תרחיש קיצוני, עשוי נטל החוב של יוון לזנק בחזרה ל-160% מהתמ"ג ב-2020, לפי הדו"ח, שמזהיר כי "תכנית החילוץ ליוון רגישה לתקריות, וישנם ספקות לגבי יכולת ההשפעה שלה לטווח ארוך". חובות יוון עשויים להגיע ב-2020 ל-245 מיליארד יורו, לפי תרחיש זה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}