כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פיוס בין חצר בעלזא לאדמו"ר ממחנובקא • חשיפה בלעדית

לאחר הפיוס בין בעלזא וסאטמר - האם יגיע פיוס היסטורי נוסף? • האדמו"ר ממחנובקא ביקש להזמין את בן דודו מבעלזא לחתונת בתו • בעלזא: קודם תחתמו על הסכם

האדמו"ר מבעלזא עם האדמו"ר ממחנובקא. צילום: ארכיון
האדמו"ר מבעלזא עם האדמו"ר ממחנובקא. צילום: ארכיון

לאחר פגישת הפיוס ההיסטורית בין האדמו"רים מבעלזא וסאטמר, מסתמן היעד הבא: פיוס בין חצר חסידות בעלזא לבין האדמו"ר ממחנובקא. כך לפחות טוענים גורמים בשתי החצרות.

לפני למעלה משלוש שנים כבר היה נוסח הסכם מוכן בין הצדדים היריבים, כאשר על טיוטת ההסכם שקדו שלושה נציגים מכל צד. אלא שאז מחנובקא חזרה בה, בטענה שאינה יכולה לממש את הסעיפים, וכי אין לה שליטה על יתר החסידים.

אך כעת יתכן שמסתמנת תפנית: בשבוע הבא תתקיים שמחת החתונה לבת הזקונים של האדמו"ר ממחנובקא, והאדמו"ר שיגר מסרים, לפיהם רצונו להזמין את בן דודו, האדמו"ר מבעלזא, להשתתף בשמחת החתונה.

בחסידות בעלזא לא מיהרו להיענות לפניית האדמו"ר ממחנובקא, והודיעו כי יהיו מוכנים להיענות להזמנה, רק בתנאי שמחנובקא תאשר הסכם הבנות המבוסס על ההסכם מלפני שלוש שנים.

"בהסכם הנוכחי ההולך להיחתם, חסידות בעלזא ויתרה ויתורים כואבים", טוען גורם המעורה בפרשה, "החתימה עליו חיונית".

בשונה מהעימות עם חסידות סאטמר, שהיה סיכסוך אידיאולוגי, ובקשת המחילה הביאה לפריצת דרך, הפעם מדובר בעיקר במאבק על טריטוריה, שכן מחנובקא מבקשת להשתמש גם בשם בעלזא. ובעניין הזה, כך אומרים הגורמים המעורים במו"מ, יש להגיע להסכם שלום חתום.

האם הסכם שלום יחתם, והאדמו"ר מבעלזא ישתתף בחתונה? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}