כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מוזס נחלץ להגנת הקריטריונים של אטיאס

ח"כ מוזס תוקף בחריפות את העתירות שהגישה תנועת 'ישראל ביתנו' נגד הקריטריונים לדיור בר השגה, בשל אי הכללת מיצוי כושר השתכרות • "מדובר באמירות דמגוגיות, לא ניתן להדיר חלשים"

ח"כ הרב מוזס. צילום: יוסי פורמנסקי
ח"כ הרב מוזס. צילום: יוסי פורמנסקי

סגן שר החינוך, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, תקף במליאת הכנסת את סיעת 'ישראל ביתנו', תוך שהוא מתייחס לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום וצעירי 'ישראל ביתנו', נגד מרכיב כושר השתכרות, שהוסיף שר השיכון אריאל אטיאס בכללי הזכאות לדיור בר השגה.

מוזס חיזק את ידיו של שר השיכון, במהלך דיון בשלוש הצעות אי אימון שהגישו סיעות האופוזיציה, בנושא "הכשלון המחפיר של הממשלה בהתמודדות עם העוני המעמיק והרחבת הפערים בחברה הישראלית".

בתחילת דבריו אמר מוזס, כי: "קל מאוד להגיש עתירות ולטעון שהסעיפים הללו מסייעים רק לחרדים ועוד אמירות דמגוגיות". אבל, המשיך ושאל, "האם כל מצביעי 'ישראל ביתנו', הם זוגות ששני בני הזוג עובדים וממצים כושר השתכרות? אין אצלם הרבה משפחות החיים מתחת לקו העוני? - כל הזוגות אצלם עובדים ומשתכרים? אין אבטלה? אין פיטורין? אולי אנחנו לא חיים באותה מדינה".

לדבריו, "30% מכלל הזוגות הצעירים בישראל, שהם מאה ושישים אלף משפחות, זכאים לדיור ולא ממצים כושר השתכרות. מדובר בכאלו שמשום מה לא מצאו עבודה, פוטרו מהעבודה או לא שפר עליהם מזלם והם עובדים - כל אחד מבני הזוג - רק בחצי משרה. אני לא רוצה לחשוד במאה ושישים אלף זוגות, שבכוונה לא יצאו לעבוד.

"עכשיו 'ישראל ביתנו' מבקשת להעניש אותם. לא מצאתם עבודה? מגיע לכם עונש! גם דירה לא תקבלו. איך ייתכן שבאותה שכונה, באותו אזור, החלק שמשתכר ועובד יקבל את ההטבות ואילו אלו שלא עובדים לא יקבלו?"

מוזס המשיך, "כשאנו מדברים על צדק חברתי, החלוקה צריכה להיות שוויונית בין כל חלקי האוכלוסייה. מה שישראל ביתנו מבקשים לעשות, הוא דבר אחד, לסייע למעמד הביניים. אלו ששני בני הזוג עובדים ומשתכרים. ולפגוע בשכבות החלשות - אותם זוגות צעירים שלמרבה הצער לא מצאו עבודה, או מצאו עבודה במשרה חלקית בלבד".

בסיום חיזק הרב מוזס את ידיהם של ראש הממשלה ושר השיכון על החלטתם לבטל את הסעיפים המפלים הללו, וסיכם: "לא ניתן יד להדרת חלשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}