כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נקודות תקשורתיות: ישראל ביתנו 'נאבקת' על הקריטריונים

ימים אחדים לאחר שהגישה הצעת חוק בגין 'מיצוי כושר השתכרות', ח"כ פאינה קירשנבוים עתרה לבג"ץ • האם מדובר בקרב של ממש בין ש"ס ל'ישראל ביתנו'? תלוי את מי שואלים

קרב? ליברמן ואטיאס. עיבוד: בחדרי חרדים
קרב? ליברמן ואטיאס. עיבוד: בחדרי חרדים

הקרב על הקריטריונים בדיור עוד רחוק מלהיות קרוב לסיומו וב'ישראל ביתנו' מסרבים להיכנע.

הבוקר, בעתירה שהוגשה לבג"ץ בידי ח"כ פאינה קירשנבאום, צעירי ישראל ביתנו ועמותת "איילים", נטען כי "ממסקנות ועדת טרכטנברג ניתן ללמוד לענייננו כי הוועדה הייתה תמימת דעים באשר לחשיבותו של קריטריון 'מיצוי כושר ההשתכרות' בכלל הזכאות לדיור בר השגה, כאשר על פי המלצות הוועדה הוקנו שתי חלופות: האחת, הכללת קריטריון 'מיצוי כושר – ההשתכרות' כתנאי סף; השנייה, הכללת קריטריון "מיצוי כושר ההשתכרות" כקריטריון משמעותי המקנה ניקוד מתאים".

"בין חברי הוועדה הייתה תמימות דעים כי במתן ההטבות הללו בדיור צריכה להינתן עדיפות לאוכלוסיות עובדות, ואשר תורמות מזמנן ומרצן למדינה. לב המחאה הציבורית מקורה בציבור העובד, ואשר שירת בצבא או בשירות אזרחי, ולמרות עבודתו ותרומתו חש כי המדינה לא מסייעת לו דיו בהשגת דיור בהישג ידו. לכן הוועדה סבורה שיש לתת עדיפות לאוכלוסיות הממצות את כושר ההשתכרות שלהן, אך שכרן אינו גבוה מאוד ולכן עדיין הן מתקשות לעמוד בנטל הוצאות הדיור. בנוסף, ההעדפה צריכה לקחת בחשבון את השירות הצבאי או האזרחי של המעוניינים בקבלת העדפה, וכן את השירות במילואים..."

לפני שבוע הגישה הסיעה גם חוק בנושא. ההצעה, שהוגשה בידי ח"כ פאינה קירשנבאום, מבקשת לקבוע כי שירות צבאי ולאומי מלא וכושר השתכרות הם תנאי חובה ברכישת דיור בר השגה בישראל.

אך בעוד שיש פרשנים הרואים בכך קרב של ממש בין ש"ס לבין ישראל ביתנו, האמת רחוקה מכך.

גורמים בכירים המעורים בפרשה טוענים בעקשנות כי "אילו רצתה ישראל ביתנו 'לעשות שרירים' על אמת הייתה מצביעה נגד הממשלה או עושה צעדים שיביכו אותה. נכון להיום כל שהיא עושה זה הגשת חוק שאין לו כל סיכוי לעבור, וגם ליברמן יודע את זה, וכנ"ל לגבי הבג"ץ. מדובר בצעדים שנועדו יותר עבור קהל הבוחרים שלה ולא כדי להפעיל טרור אמיתי על ראש הממשלה. בניגוד לחוק טל, עליו הולך ליברמן עד הסוף, או לפחות כמעט עד הסוף (תלוי במצבו המשפטי באותה שעה), בנושא הזה של קריטריונים תימצא לבסוף פשרה כזו או אחרת (שלמונים לקהל היעד של ישראל ביתנו) כמו הטבה לעולים (קשישים או לא) וכד' והנושא ירד מסדר היום הציבורי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}