כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הבנק המרכזי של איטליה: בשנה הבאה המדינה תחזור לצמוח

למרות התחזיות האופטימית, הזהיר נגיד הבנק המרכזי כי השנה צפויה נסיגה של 1.5% בתמ"ג

  • כ"ו שבט התשע"ב
כיכר סן פייטרו באיטליה
כיכר סן פייטרו באיטליה

כלכלת איטליה צפויה לשוב ולצמוח בשנה הבאה, כך אמר הבנק המרכזי של איטליה אתמול. עם זאת, השנה צפויה איטליה - הכלכלה השלישית בגודלה באירופה - לסבול מ"שנה של מיתון", לדברי הבנק.

נגיד הבנק המרכזי של איטליה, איניאציו ויסקו, אמר כי הבנקים במדינה הם יציבים ובעלי הון מספק, אך הזהיר כי לא צפויה התאוששות משמעותית ברווחיהם השנה. דבריו של ויסקו נאמרו בנאום בפורום הכלכלי בפארמה שבצפון איטליה, ימים ספורים לאחר שלשכת הסטטיסטיקה של איטליה דיווחה כי הכלכלה האיטלקית הידרדרה למיתון ברבעון האחרון של 2011.

"השנה צפויה להיות שנה של מיתון", אמר ויסקו. "כפי שפירסמנו בתחזיתנו מחודש ינואר, אנחנו צפויים לרשום נסיגה שנתית של 1.5% בתמ"ג". עם זאת, אמר ויסקו כי "חשוב להביט קדימה ולפעול בצורה שתסייע לנו לייצב את הפעילות הכלכלית באיטליה כבר במחצית השנייה של 2012 ולחזור לצמיחה בשנה הבאה, בתנאי שהתנאים בשוק יחזרו למוטב".

אף שבשני הרבעונים האחרונים של 2011 רשמה כלכלת איטליה צמיחה שלילית, בסיכום שנתי נרשמה צמיחה אנמית של 0.4% בתמ"ג של איטליה. מריו מונטי, שמונה לראש ממשלת איטליה בנובמבר, עשה מאמצים למנוע מהמדינה ליהפך לקורבן נוסף של משבר החובות באירופה, באמצעות שורה של קיצוצים ורפורמות מבניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}