כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בריינסווי תרשום פטנט לפתיחה זמנית של מחסום דם המוח

המפיץ האיטלקי סיים ניסוי בקרב 12 חולים • החברה חותרת לשלב את מכשירה עם טיפול כימותראפי

  • כ"ו שבט התשע"ב
בריינסווי תרשום פטנט לפתיחה זמנית של מחסום דם המוח

בריינסוויי, המפתחת מכשור רפואי לטיפול בהפרעות בתפקודי מוח באמצעות סליל מגנטי, הודיעה הבוקר כי נתקבלו תוצאות סופיות של ניסוי לבחינת יעילות ובטיחות השימוש במכשיר החברה, Deep TMS, לפתיחת מחסום דם מוח Blood Brain Barrier בחולים עם גידולים במוח. לאחר הפסקת מסחר קצרה הגיבה המניה להודעה בעלייה של כ-7%. על סמך התוצאות, הגישה החברה בקשה לרישום פטנט להתוויה זו.

בהתאם לדיווחים הקודמים של החברה, הניסוי בוצע על ידי מפיץ איטלקי של החברה (ATID) בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, ואינו במסגרת הגשת הבקשה לשיווק כלשהי אלא למטרת קבלת אינדיקציה להשפעה של גירוי מגנטי על פתיחת מחסום דם-מוח בבני אדם. כעת, לאחר קבלת תוצאות, שוקלת החברה להתחיל בניסוי המשך רב מרכזי מקיף יותר.

על פי התכנון המקורי, כ-20 נבדקים היו צריכים להשתתף בניסוי באמצעות המכשיר שהעמידה החברה לרשות המפיץ. לפי ממצאי הניסוי שהוצגו, נרשמה פתיחה זמנית בלבד של מחסום דם-מוח בקרב 10 מטופלים בעקבות הגירוי האלקטרומגנטי באזור הגידול וללא תופעות לוואי. בחברה מציינים כי לניסוי גויסו 19 מטופלים ו-7 מתוכם נופו מהתוצאות הסופיות "בשל בעיות טכניות בתהליך ההדמיה". בנוסף, עלויות הניסוי עבור החברה הסתכמו ב-25 מיליון דולר בלבד.

כמו כן, בחברה ציינו עוד באוגוסט האחרון במסגרת דיווח על תוצאות ביניים, כי למרות שפתיחת מחסום הדם היתה זמנית, היא עשויה לשמש להעברה יעילה וממוקדת יותר של תרופות קיימות. יתרה מזו, בחברה נוטלים תקווה כי השימוש במכשיר במסגרת הטיפול הכימותראפי לחולים עם גידולי מוח יתברר כיעיל. "האפשרות לפתיחה מתוזמנת של מחסום דם-מוח פותחת הזדמנות לפיתוח תרופות חדשות שעד כה לא היו מעשיות", מציינים בחברה.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסווי, אמר היום: "תוצאות הניסוי מכניסות את מכשיר ה-Deep TMS לתחום של Drug Delivery שבו פוטנציאל גדול בנוסף לניסויים הקליניים שהחברה עורכת בהתוויות אחרות. אנו מקווים שתוצאות הניסוי לעיל יביאו לקידום והאצת הטיפול בסרטן המוח באמצעות מכשיר ה-Deep TMS. בימים אלו ממש הגשנו בקשה פורמאלית לפטנט בתחום פתיחת ה-BBB".

לדברי החוקר הראשי, ד"ר אלון פרידמן: "התוצאות הסופיות של הניסוי מעידות כי מדובר בשיטה לא חודרנית שנמצאה יעילה ובטוחה לפתיחת מחסום דם-מוח. אני ממליץ על ביצוע ניסוי המשך רב-מרכזי בחולים הסובלים מגידולים ממאירים מוחיים (גליובלסטומה מולטיפורמה) וגם מגידולים אחרים, לבדיקת יעילות ובטיחות השיטה החדשנית בשילוב עם תרופות כימותראפיות שונות לשיפור העברת התרופות למקום הגידול במוח ויעילות הטיפול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}