כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האדמו"ר מתולדות אהרון: "הרחיקו את תוקפי פפנהיים"

קבוצת אברכים תקפה בליל שבת את שמואל חיים פפנהיים בעקבות ראיון שהעניק לעיתון 'הארץ' • האדמו"ר הורה ל'טובי העיר' להתכנס ולהורות על הרחקת האברכים מהקהילה

שמואל חיים פ]פנהיים. צילום ארכיון
שמואל חיים פ]פנהיים. צילום ארכיון

מועצת ז' טובי העיר של חסידות תולדות אהרון תתכנס מחר (ב') בערב לדון בהרחקתם הזמנית של האחראים לתקיפתו של שמואל חיים פפנהיים בליל שבת האחרון.

ההתכנסות הבלתי-שגרתית תעסוק בנושא בעקבות בקשה אישית של האדמו"ר.

האירוע שבעטיו מתכנסת המועצה ארע בליל שבת. שמואל חיים פפנהיים, מי ששימש בעבר כעורך עיתון 'העדה' וכדובר הבלתי רשמי של 'העדה החרדית' הגיע לתפילת ליל שבת בבית המדרש של חסידות 'תולדות אהרון' בשכונת 'נחלה ומנוחה' בבית שמש.

כשהגיע לבית הכנסת תקפו אותו מספר אברכים ודרשו ממנו לעזוב את המקום. כשסירב הסלימו את המתקפה וצעקו לעברו: "אתה שיגעץ. אפיקורס. צא טמא", ועוד.

פפנהיים סירב לעזוב את המקום, והאברכים החליטו לתקוף אותו פיזית. אלא שגם זה לא עזר - ופפנהיים נאחז בארון הספרים ולא התייחס לדחיפות ולאלימות שהופנתה לעברו.

מכאן הלכו הדברים והתדרדרו במהירות. שני אברכים העיפו את השטרימעל השבתי של פפנהיים אברך נוסף היכה אותו בכל חלקי גופו ואברך שלישי שבר את משקפיו. פפנהיים יצא כשהוא מוכה וחבול מבית הכנסת, וחזר כעבור דקות ספורות. אלא שהאלימות לא נרגעה – והוא הוכה בשנית.

"אחרי שהוא הוכה מספר פעמים, הוא יצא ולא חזר גם בשבת בבוקר", מספר ל'בחדרי חרדים' אחד המתפללים.

הזעם של האברכים האלימים התעורר בעקבות ראיון שהעניק פפנהיים לעיתון 'הארץ'. הראיון עסק בהדרת הנשים מהאוטובוסים ובשילוב חרדים בעבודה – ובמסגרתו אמר פפנהיים: "ניסיונות הרבנים להחזיר את הגלגל לאחור מועדים להיכשל".

על המכתב של הגרי"ש אלישיב נגד מסלולי הגיוס וההשתלבות של חרדים במוסדות אקדמאיים – אמר פפנהיים: "אני לא רואה אף סטודנט במכללה חרדית עוזב את הלימודים. זה כבר לא יעזור. גם אם משה רבנו ייצא מקברו ויגיד לא ללמוד באוניברסיטה - זה לא יעזור. יכול להיות שזה תפקיד הרבנים, לנסות לעצור את הנהירה ההמונית, כדי שילד בן 16 יידע שהמטרה בחיים היא להמשיך לשבת בבית המדרש, אבל יש תהליך ויש מציאות".

פפנהיים טען באוזני מקורביו כי הציטוט הוצא מהקשרו, אך זה לא מיתן את הזעם של מספר אברכים אלימים בחסידות.

כאמור, מחר (ב') תתכנס המועצה לדון בהרחקתם של האברכים התוקפים למשך חודש ימים, זאת על פי בקשתו של האדמו"ר.

תפקידם של מועצת ז' טובי העיר בחסידות תולדות אהרן לדאוג לכל ענייני החסידות, שבין השאר כוללים: דאגה לצרכי היתומים, משפחות נזקקות, ערבי דינרים והתרמות, ובמקרים קיצונים בסמכותם להחליט על הרחקתו של בן קהילה מהחסידות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}