כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתן אשל הולך הביתה • ראש הלשכה החדש: גיל שפר

הסדר טיעון: נגד נתן אשל, ראש לשכת ראש הממשלה, לא יוגש כתב אישום, אך הוא יתפטר מתפקידו • ח"כים חרדים: "מדובר באדם יקר והגון" • ראש הסגל החדש: גיל שפר

הביתה. נתן אשל
הביתה. נתן אשל

הפרשה שהסעירה במהלך השבועות האחרונים את לשכת ראש הממשלה הגיעה, כך נראה, לסיומה:

הבוקר (א') הסכימו הצדדים להסדר טיעון, לפיו יתפטר נתן אשל, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה (לשעבר), מתפקידו.

במקביל תירשם לאשל נזיפה והוא ייאלץ להודות בשורה של מעשים הנוגעים להפרת פרטיותה של העובדת ר', כמו למשל כניסה למחשבה האישי שלא ברשותה. ההתפטרות תתבצע עד לסוף החודש ואשל יתחייב שלא לשוב עוד לשירות המדינה בעתיד.

תחילתה של הפרשה בתלונה שהוגשה בידי עובדים בלשכה לשירות נציבות המדינה. ממצאי החקירה הועברו לידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שהחליט שלא מדובר במעשה פלילי.

במהלך החקירה נחקרו 28 מעורבים ועדים. גם אשל עצמו נחקר תחת אזהרה. בהודעת היועץ נכתב כי "החקירה העלתה ראיות להתנהגות בלתי הולמת מצדו של מר אשל, כלפי העובדת ר', הכפופה לו", אם כי חשוב להדגיש כי ר' עצמה סירבה לאורך כל הפרשה לשתף פעולה.

במשרד המשפטים הבהירו כי הסדר הטיעון יאפשר "סיום מהיר ויעיל של ההליך תוך כיבוד רצונה של ר' שלא להיות מעורבת בהליך המשפטי" וכי "הרחקתו של אשל משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה".

אשל עצמו הגיב ואמר כי הוא נתון מזה כחודש "למתקפה איומה ובלב סערה שהפכה את חיי וחיי משפחתי לסיוט שקשה לעמוד בו...

"נוכח גילי, מצבי הבריאותי ורצוני להקל על משפחתי והסובבים אותי, ומאחר שאיני יכול לשאת את הנטל הכספי הכבד של טיהור שמי החלטתי, בהתייעצות עם אשתי וילדיי, לקבל את ההסדר, להודות בעבירת משמעת קלה, לפרוש מתפקידי ולהמשיך בחיי. אני מבקש בהזדמנות זו להודות לבאי כוחי: עו"ד רחל תורן, עו"ד יעקב וינרוט ולעו"ד יעל דולב על הסיוע שהושיטו לי".

בשיחה עם ח"כים ושרים חרדים נשמעת מפיהם מנגינה די עצובה. לדעת רובם, מדובר באדם "יקר" ומי שנהג כלפי הנציגים החרדיים "בהגינות ראויה לציון".

לדעת כמה מהם, "הם לא יתפלאו אם יתברר כי נתפר לו תיק על לא עוול בכפו" וכי "גם אם סטה מהנהלים המקובלים עשה זאת מתוך ליבו הטוב ומתוך רצונו לסייע לר', בין השאר במצוקות אישיות אליהן נקלעה".

לדעתם, ייתכן ועוד יתברר בעתיד, למה נתפר התיק, ומהם האינטרסים שעמדו מאחורי הפרשה כולה.

חלקם אף מזכירים את הקשר המיוחד ואת האמון אותו העניקה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לנתן אשל, דבר שהציק לחלק מאנשי הלשכה. לדעתם התקשורת ליבתה את הלהבות בפרשה, בין השאר גם בשל שנאתה לרעיית ראש הממשלה ולכל המקורב אליה.

כאמור, מדובר במחשבות של מקורבי אשל החרדים, ובהליך המשפטי לא ניתן לדברים כל ביטוי - כך שאין להם הוכחה מעשית בשטח.

מי שמונה על-ידי נתניהו להחליף את אשל בתפקיד הוא גיל שפר, אף הוא חובש כיפה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}