כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אייכלר: "כשחרדים מותקפים המשטרה לא מאתרת חשודים"

ח"כ אייכלר התלונן על אזלת ידה של המשטרה בטיפול בגל האלימות נגד חרדים, השר אהרונוביץ' הרים את הכפפה ובדק • אלא שתשובת המשטרה תמוהה בהרבה - כיצד לא נמצא חשוד באף מקרה עד כה?

הרב ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
הרב ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

לפני כחודש פנה ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ מעל במת הכנסת, בנושא סדרת ההתקפות האלימות נגד חרדים, זאת כתוצאה ממסע ההסתה התקשורתי.

בתשובתו התחייב השר אהרונוביץ' לבדוק את התלונות אחת לאחת: "אני אומר לך, חבר הכנסת אייכלר, תעביר אלי דברים נקודתיים, ספציפיים, אני אבדוק תלונה לתלונה. ואני מתחייב לתת לך תשובות על כל מקרה ומקרה – אם יש תלונות על המשטרה, מה אופן הטיפול.

"בהיבט הכללי, מבירור מול משטרת ישראל עולה כי לא נרשמה עלייה, באירועים שבהם הותקפו נשים או גברים מהמגזר החרדי. מכל מקום, אני, כשר לביטחון הפנים, רואה בחומרה מעשי תקיפה, אלימות, באשר הם. בהתאם לכך משטרת ישראל פועלת בנחישות כנגד כל גילוי אלימות, ללא כל קשר לזהות המעורבים".

אהרונוביץ' הוסיף והבטיח: "יתירה מכך, המשטרה שמה לה כיעד את הטיפול בכלל העבירות שזה כל הנושא של עבירות אלימות, בסדר עדיפות גבוה. יעד זה מוכוון כלפי כל פעילות המשטרה, ללא הבדלי דת, מין או לאום. אני חוזר ואומר, כל תלונה שתגיש לי, תעביר או בכתב או בדרך שאתה תמצא לנכון – אני מתחייב לתת לך תשובה".

ואכן, המכתב המפורט כולל שמות ותאריכים, יצא מיד ללשכת השר, והשבוע הגיעה התשובה המפורטת.

"אירוע גרפיטי באשדוד (כזכור נכתב שם מוות לחרדים) נפתח תיק פלילי, טרם אותרו חשודים ולנושא ניתן סדר עדיפות גבוה.

"כתובת נאצה במודיעין עלית: נפתח תיק חקירה, טרם אותרו החשודים והטיפול נמשך.

"תקיפת ילדה בקו 4 (האירוע הזכור לקוראנו מקטמון) נפתח תיק פלילי, נערכו פעולות חקירה רבות ומגוונות אך טרם אותר החשוד, החקירה נמשכת.

"תקיפה ברחוב בר אילן: (הילד בתחנת האוטובוס) אותר חשוד במעשה אשר לוקה בשכלו ומשכך אינו בר עונשין. אחיו של החשוד התנצל בפני אמו של הקטין והביע חרטה בשמו. למחרת בקשה אמו של הקטין הנתקף לבטל התלונה. התיק נסגר.

"תקיפת האברך יעקב יוסף זייברט: (כזכור 14 תפרים סביב העין) נפתח תיק פלילי, טרם אותרו חשודים. החקירה נמשכת ונמצאת בעדיפות גבוהה".

עם קבלת התשובה הבדוקה והמלאה הביע ח"כ הרב אייכלר הערכה לשר לביטחון הפנים על הבירור היסודי שערך. עצם הבירור של השר, מזרז את השוטרים והחוקרים לפעול ולחקור.

עם זה הוסיף הרב אייכלר כי: "לצערנו במבחן התוצאה מתברר שהמשטרה לא מצאה חשודים באף אחד מן המקרים שבהם נפגעו חרדים. האם זה מלמד על יעילותה של המשטרה? ואולי, מה שחמור יותר שיש קשר בין זהות המעורבים, לבין מעצר חשודים?

"כאשר אשה לא חרדית מותקפת בבית שמש, יש חמשה עצורים והמשטרה מבקשת הארכת מעצר, למרות שבסופו של דבר אף אחד מהם אינו נאשם. ההרתעה חשובה למניעת אלימות. מדוע אין חשודים באף אחד מן המקרים בהם חרדים מותקפים?" – הוא תוהה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}