כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

צה"ל תקף מוקד פעילות טרור ואתר לייצור אמל"ח בצפון רצועת עזה - 6 נפצעו

צה"ל תקף מוקד פעילות טרור ואתר לייצור אמל"ח בצפון רצועת עזה - 6 נפצעו

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה (ראשון) סמוך לשעה 22:30 אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, סמוך לשעה 1:45 תקפו צה"ל מוקד פעילות טרור ומחסן אמצעי לחימה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

עם כניסת השבת נפלה רקטת קסאם בשטח המועצה האיזורית אשכול ורקטה נוספת דרומית לאשקלון. בליל שבת נפלה רקטת קסאם בשטח המועצה האזורית אשכול, בשבת בצהריים נורו 3 רקטות גראד והתפוצצו בשטח מועצה האזורית שדות נגב ובני שמעון. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. במהלך סוף השבוע נפלו בשטחי ישראל 4 רקטות, ללא נפגעים או נזק.

בשעות הערב (שבת) זיהה כוח צה"ל טיל נגד טנקים מסוג RPG ששוגר לעברו וכתוצאה מהירי נגרם נזק לגדר המערכת. עם הגעת כוחות נוספים למקום האירוע הופעל מטען בשטח רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו.

עוד נמסר כי צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות.

מנגנוני הביטחון של חמאס פינו בתחילת הלילה את כל המטות שלהם כצעד מונע לקראת תקיפה אפשרית הלילה של צה"ל בעזה, והחששות התממשו. חיל האויר תקף פעמיים את מוצב "רעד" של הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת תופאח שבעזה, לא נמסר על נפגעים.

על פי דיווחי הפלסטינים בתקיפות במהלך הלילה נפצעו לפחות שישה פלסטינים. שניים נפצעו בתקיפה של בסיס לייצור אמצעי לחימה בצפון הרצועה וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה של בית בשכונת תופאח במזרח עזה ופונו לבית החולים.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, האשים את ישראל כי היא מנסה להביא להסלמה ברצועת עזה כדי לפגוע במאמצי הפיוס הפנים פלסטיניים.

גדודי עז אלדין אל-קסאם הזרוע הצבאית של חמאס איימו בסוף השבוע, כי ישראל תשלם בקרוב מחיר כבד על פשעיה כלפי עזה, מסגד אלאקצא והאסירים, וטענו, כי "שעת הדין מגיעה". בהודעה הבהירו כי הם לא יעמדו מנגד ללא תגובה לנוכח מה שעובר על העם הפלסטיני. "על הכיבוש לדעת, כי כל תוקפנות חדשה כלפי עמנו תקרב אותו יותר לשעת הדין שבה הוא ישלם מחיר גבוה על כל פשעיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}