כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ארה"ב מאשימה את סין בגניבת מידע עסקי בשווי 400 מיליארד דולר

הסנאטור ג'ון קרי תקף השבוע את סגן נשיא סין בביקורו בארה"ב וטען כי הממשל הסיני מפעיל ומגבה התקפות האקרים על חברות אמריקאיות, שנועדו להשתלט על קניין רוחני ופוגעות בכלכלת ארה"ב

  • כ"ד שבט התשע"ב
ארה"ב מאשימה את סין בגניבת מידע עסקי בשווי 400 מיליארד דולר

האקרים סיניים, בגיבוי הממשל הסיני, אינם בוחלים באמצעים על מנת לגנוב מארה"ב סודות עסקיים. כך מאשים הסנאטור הדמוקרטי ג'ון קרי, אחד הפוליטיקאים הבכירים בסנאט ולשעבר מועמד המפלגה בבחירות לנשיאות ארה"ב.

במהלך ביקורו הרשמי הראשון בארה"ב של סגן נשיא סין ומי שצפוי להפוך למנהיג הבא שלה, שי ג'ינגפינג, מתח קרי ביקורת בפניו על השיטות המפוקפקות של חברות סיניות. קרי טוען כי האקרים סיניים, בידיעה ובגיבוי של הממשל, מבצעים התקפות סייבר על חברות אמריקאיות, פולשים למאגרי המידע שלהם, מרגלים אחריהן וגונבים מהן סודות עסקיים.

קרי הסתמך בדבריו על דו"ח של הסוכנות הפדרלית למודיעין סיכול NCE שפורסם לאחרונה, ובו נטען כי סין מנסה לפתח את כלכלתה על בסיס גניבת קניין רוחני של טכנולוגיה, מחקר ופיתוח אמריקאי. מומחים בממשל טוענים כי למעלה מ-10 קבוצות עסקיות סיניות מעורבות בהתקפות סייבר על חברות אמריקאיות, לאחר שקיבלו הנחיות ברורות מהממשל הסיני או מהצבא.

הפגיעה, לדברי האמריקאים, עלולה להיות הרסנית. ההערכות הן כי היקף הגניבה נאמד בשווי של 400 מיליארד דולר מדי שנה. הדו"ח ממחיש את הפגיעה הכלכלית באמצעות המקרה של ענקית הצבע האמריקאית וולספאר, שאיבדה כ-20 מיליון דולר - שמינית מהרווח שלה תוך שנה, לאחר שהקניין הרוחני שלה נגנב על ידי מתחרה סיני.

הנזק עלול להשליך גם על מערכת הביטחון האמריקאית. לחלק מהחברות שמאגרי המידע שלהן נפרצו יש חוזים עם הממשל, משרד ההגנה וסוכנויות הביטחון, וייתכן כי בקבצים שנגנבו נכלל גם מידע רגיש. כך למשל, רשת המחשבים של חברת הטלקום נורטל היתה חשופה להאקרים במשך כמעט עשור, ואם סין עמדה מאחורי החדירה, יש סיכוי לא מבוטל כי היא זכתה להצצה מקיפה למערכות האינטרנט והטלפון של סוכנויות הממשל, בנקים וחברות עסקיות אחרות בארה"ב.

שלא במפתיע, הסינים מכחישים עד עתה כל קשר למתקפות ההאקרים. ב-NCE טוענים כי סין ממשיכה להוות איום סייבר "אגרסיבי ובעל יכולות", ומומחים לאבטחת מידע דוחקים בממשל להוכיח את סין בעניין, ושההשלכות על הישנות הפעולות האלה יהיו קשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}