כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עלייה של 60% ברכישת דירות בבנייה ציבורית בינואר

459 דירות נמכרו במהלך ינואר על קרקעות ששווק משרד השיכון, לעומת 279 עסקות בלבד בדצמבר ■ מובילה את הרשימה - רמלה עם 75 עסקות

  • כ"ג שבט התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

נתונים שפירסם משרד השיכון מצביעים על עלייה של 60% בכמות עסקות רכישת הדירות אשר נבנו בבנייה ציבורית - כלומר נבנו בקרקע המשווקת על ידי משרד השיכון. על פי הנתונים, בינואר נרכשו 459 דירות בבנייה זו, לעומת 279 דירות שנמכרו בדצמבר 2011.

מהנתונים שפירסם המשרד ניתן לראות כי חלק ניכר מהדירות, 75 במספר, נמכרו בעיר רמלה, שם מתקיימת בנייה אינטנסיבית של שכונת קריית האמנים (מצליח) על קרקע ששווקה על ידי המשרד. יש להניח שהנתונים מושפעים ממבצע מכירות שערכה בשכונה חברת פרשקובסקי במהלך ינואר. עוד עולה מהנתונים כי ברחובות נרכשו בינואר 34 דירות חדשות בבנייה ציבורית וביבנה 30 דירות.

מניתוח הנתונים של חברת אלדר שיווק עולה, כי עיקר הרוכשים הם זוגות צעירים, הרואים בערי "המעגל השלישי" לתל אביב יעד לרכישה. "יישובים שנחשבו לרחוקים מתל אביב כגון קדימה-צורן, יבנה אור עקיבא ורמלה התקרבו לגוש דן בשל סלילת כבישים כמו כביש 431 ברמלה ומחלפים חדשים כמו ביבנה ואור עקיבא", אומר רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, "רוב רוכשי הדירות הם זוגות צעירים ומשפחות צעירות שמנצלות את המחירים הנוחים יחסית לגוש דן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}