כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בציונות הדתית לא מתייאשים: שוב מדברים 'איחוד'

באווירת הבחירות, החלו בימין לקדם מהלך מעשי לאיחוד כוחות בין "האיחוד הלאומי" ל"הבית היהודי-מפד"ל החדשה" • הח"כים שיגרו הודעת תפוצה לאלפי התומכים

"מבזבזים זמן". ח"כ יעקב כ"ץ-כצל'ה
"מבזבזים זמן". ח"כ יעקב כ"ץ-כצל'ה



על רקע היערכות המפלגות הגדולות לקראת מערכת בחירות שאולי תוקדם, החלו במפלגת תקומה החברה בסיעת ה"איחוד הלאומי" לקדם מהלך מעשי לקראת אחדות בציונות הדתית בין "האיחוד הלאומי" לבין סיעת "הבית היהודי-מפד"ל החדשה".

בהודעה שנשלחה הבוקר לעשרות אלפי תיבות דואר אלקטרוני, מסבירים חברי הכנסת יעקב כ"ץ (כצל'ה), אורי אריאל והמנכ"ל נחי אייל, את המתווה שהוצע בימים האחרונים לחברי הכנסת השונים.

תחת הכותרת "הולכים יחד", קובלים חברי הכנסת על הזמן המתבזבז והמגעים המתנהלים בעצלתיים. "כותרות העיתונים מודיעות על היערכויות המתקיימות במפלגות השונות. רק במגרשה של הציונות הדתית הלאומית נדמה כי הזמן אינו פקטור. ניסיונותינו להגיע להסכמה אודות העקרונות לריצה משותפת בפתק אחד, אינן זוכות להתייחסות רצינית".

בהמשך המכתב, מסבירים חברי הכנסת את המתווה המוצע ומציעים להגיע להסכמה על הסכם מסגרת כבר כעת. "לאור זאת, אנו מציעים להגיע כבר עכשיו להסכם מסגרת על ריצה משותפת כפי שהיה בבחירות 2006, בה האיחוד הלאומי והמפד"ל רצו לכנסת ברשימה משותפת".

על פי ההצעה, הסכם מסגרת עכשיו לא ימנע מכל מפלגה להחליט על האופן בו היא בוחרת את נציגיה, אולם יאפשר הערכות משותפת לבחירות.

"אם אנחנו רוצים לראות בבחירות הקרובות רשימה ציונית דתית, גדולה וחזקה, שפונה לקהלים חדשים - צריך להתחיל לעבוד על זה עכשיו! הסכם מסגרת עכשיו ייעל את הפעילות ויחבר את הכוחות לטיפול מהותי בבעיות האקוטיות של הציונות הדתית הלאומית", מסכמים השלושה.

בסיום המכתב אף פורסמו כתובות המייל של כל חברי הכנסת באיחוד הלאומי והבית היהודי תוך פניה לציבור הרחב כי יפנה אל כל אחד מהם ישירות וידרוש: "הולכים יחד עכשיו!"

נחי אייל: "הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן ולהפסיק לשחק משחקים. הציבור הדתי לאומי דורש אחדות וכל רגע בו אנחנו מתמהמהים גורר איבוד קולות למפלגות אחרות שלא מחוייבות כלל לציבור הדתי. ניתן כבר כעת להגיע להסכם מסגרת ואנחנו מוכנים כבר כעת לשבת עד שיצא עשן לבן וייחתם הסכם שיחבר ויחזק את הציונות הדתית לקראת עתיד טוב יותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}