כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מקורבי הגרי"ש במתקפה נגד הרב בני לאו: "קרוב לרפורמי"

הרב בני לאו פרסם הודעה בפייסבוק בה קרא להתפלל שהגרי"ש "ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף" • מקורבי הגרי"ש: "יש לו דעות של רפורמי"

הרב בני לאו.
הרב בני לאו.

"לא מאתמול דעותיו של בני לאו קרובות יותר לדעות של הציבור הרפורמי", אומרים היום (ד') מקורבי הגרי"ש אלישיב ל'בחדרי חרדים' בתגובה לדברים שפרסם הרב לאו על קיר הפייסבוק שלו.

את הדברים שחוללו סערה, פרסם הרב לאו הבוקר. "בחדשות מוסרים שהטיפול האחרון ברב אלישיב כשל וכעת הוא מונשם ומורדם", כתב לאו. "אני נזכר בתמונה של רבי יהודה הנשיא שקרס לתוך גופו ומחוץ לארמונו התגודדו התלמידים ושאגו בתפילה, על מנת למנוע ממלאך המוות להשלים את מלאכתו.

"שפחתו של בית רבי הייתה מהיחידים שראו את אדונה לא בדמיונות אלא כמראה בשר ודם - איש מיוסר מכאבים. בתחילה עוד בקשה שהתלמידים העומדים למטה יכניעו את מלאך המוות אך לאחר זמן שינתה את תפילתה וביקשה "יהי רצון שיכופו עליונים את התחתונים".

"הפילה לארץ כד של חרס ובנפילתו נשתתקו קולות התפילה ונסתלק רבי מן העולם. מתפילתה של אותה שפחה למדנו הלכה שלעיתים נכון וראוי להתפלל להניח לנשמה להסתלק מן הגוף הבוגדני. כך מסיק להלכה הר"ן במסכת נדרים דף מ כפי שמביאו הרב משה פיינשטיין (אגרות משה חושן משפט ב, עג).

"אף אנו נתפלל שהרב יוסף שלום אלישיב, שחי כל חייו בצניעות ובמסירות במטרה לשמור על עם ישראל מחובר לתורתו, ימצא שקט ומנוחה ויסתלק מכל ייסורי הגוף, השתא בעגלא ובזמן קריב".

מקורבי הרב ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' הביעו זעזוע מהדברים – והוסיפו: "הרב הדגיש כל השנים שמי שמתבטא בצורה הזו לא יודע מהו ערך החיים, ואין לו הבנה מה אפשר להשיג בשניה אחת בעולם הזה. חכמינו ז"ל אמרו: 'יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הזה מכל חיי העולם הבא', וחבל שבני לאו לא מבין את הדברים.

"גם אם יהודי נמצא במצב שהוא מורדם ומונשם עדיף מאדם שנמצא בעולם הבא. בכירי הרופאים בבית החולים 'שערי צדק' מסתדרים עד כה בלי עצותיו של רודף הכותרות הנ"ל".

בתגובה לדברים אמר הרב לאו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הוא אינו מעוניין להתייחס לעלבונות האישיים שנאמרו כלפיו, "אני מעדיף להבליג. אין צורך להיכנס למקום של התכתשות אישית".

לעצם העניין אמר הרב לאו: "אני מאד מייצר על כל האווירה שנוצרה סביב דבר שכתבתי בהתכתבות פנימית לתלמיד ששאל אותי על משמעות התפילה לאדם שמוגדר באופן רפואי כחולה הנוטה למות.

"התשובה שלי לא דיברה על השאלה "האם להתפלל?" אלא על כוונת התפילה. אנחנו מתפללים לשלומו של הרב אלישיב, והתפילה מאחדת את כולנו אך על פרשנות התפילה עוד אפשר להתווכח. מי שאמר שהתכוונתי לא להתפלל זו רשעות גדולה מאד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 97 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}