כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ח"כ חדש לסיעת 'עצמאות': שכיב שנאן

שכיב שנאן, יחליף את וילנאי, שמונה לכהן כשגריר ישראל בסין • ספק משפטי שהתעורר כמעט ומנע משנאן את התפקיד, אולם הוא נפתר לבסוף • שנאן שהיה ברשימת 'העבודה' הצטרף דווקא ל'עצמאות'

חה"כ שכיב שנאן. צילום: פלאש 90
חה"כ שכיב שנאן. צילום: פלאש 90



מחר (ד') יושבע ח"כ שכיב שנאן לכנסת, במקומו של השר להגנת העורף מתן וילנאי המפנה את מקומו, לטובת כהונה בתפקידו החדש כשגריר ישראל בסין. שנאן יהיה חה"כ החמישי בתנועת ה'עצמאות'.

בימים האחרונים התעוררה התלבטות באשר לאפשרות לפיה יכהן שנאן כח"כ, זאת בשל עבודה נוספת שלו במשרד הרווחה.

במכתב אותו שיגר היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, ליו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נכתב כי: "השאלה התעוררה לאור העובדה שבין התפקידים שנושאיהם מנועים מלכהן כחברי הכנסת, נמנה עובד המדינה שדרגתו היא אחת מארבע הדרגות העליונות בכל סולם דירוג, וכן עובד המדינה בדרגה נמוכה מהדרגה השלישית שמתחת לדרגה העליונה בכל דרוג, אם לתפקידו נקבע מתח דרגות הכולל את הדרגה השלישית האמורה.

"מבירור שנערך עם הגורמים הרלוונטיים בשירות המדינה עולה כי רמת משרתו של שנאן במשרד הרווחה אינה מונעת ממנו מלשמש כמועמד לחברות בכנסת".

בעקבות כך הודיע הבוקר יו"ר הכנסת לשנאן כי מועמדותו לחברות בכנסת עומדת בתוקפה.

נתניהו: "חשוב לפרוץ נתיבים במערכת הסינית"

במקביל, השר וילנאי שסיים את תפקידו, הודה השבוע לממשלה על שנתנה בו את האמון למשימה החשובה. "לאחר 5 שנים אינטנסיביות של עשייה למען מוכנות העורף הישראלי, אני עובר למשימה הבאה - חיזוק הקשרים האסטרטגיים, הביטחוניים והכלכליים עם סין, שהיא אחת המדינות החשובות בעולם. אנחנו בתקופה דרמטית לביטחון ישראל, וסין עשויה להיות אחת מיסודות ההצלחה שלנו", דברי השר וילנאי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך בישיבת הממשלה האחרונה על ההחלטה ואמר כי הוא רואה בתפקיד השגריר בסין תפקיד בעל חשיבות לאומית. "אנחנו רוצים להגדיל באופן משמעותי את הסחר וקשרי הכלכלה שלנו עם המעצמות העולות במזרח, ובראש ובראשונה עם סין", אמר.

"יש לנו עניינים רבים, למשל פעולות תשתית שאנחנו מקדמים, ורוצים בהם מעורבות של המעצמות הללו, הרבה מן הדברים האלה נקבעים ברמה הממשלתית ועל כן חשוב היה לי ולשר החוץ למנות אדם ברמה של שר, שיוכל לפרוץ נתיבים במערכת הסינית", הוסיף נתניהו.

קדמה למינוי, הודעתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, על הסכמתו למינוי. כידוע, לשר החוץ מותר לערוך 12 מינויים שאינם מקצועיים בשירות החוץ של מדינת ישראל, ומבלי שיהיה מדובר בדיפלומטים של משרד החוץ.

שכיב שנאן היה המועמד הבא ברשימת 'העבודה' לכנסת, ופרישתו של וילנאי הייתה אמורה להוסיף ח"כ למפלגת העבודה. אלא שסיכום מוקדם בין יו"ר מפלגת העצמאות, אהוד ברק, לבין שנאן, הביא להודעת האחרון לפיה יצטרף לסיעת 'עצמאות' ולא לסיעת העבודה. ימים יגידו מה הובטח לשנאן על ידי ברק בתמורה לתמיכתו במפלגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}