כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

היום: נפתח משפט הולילנד

13 הנאשמים ישיבו לכתב האישום בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן • התביעה תדרוש להקדים את עדותו של עד המדינה • האשמה: שוחד בהיקף מיליונים

  • כ' שבט התשע"ב
פרויקט הולילנד. צילום: יעקב נחומי
פרויקט הולילנד. צילום: יעקב נחומי

הנאשמים בפרשת הולילנד צפויים להיפגש היום אחר הצהריים באולם בית המשפט המחוזי בתל אביב לישיבת הקראה, בה התבקשו הם או עורכי דינם להשיב לכתב האישום. כמו כן בית המשפט ידון בבקשת התביעה להקדים את עדותו של עד המדינה בשל בריאותו הרופפת.

משפטם של הנאשמים יתברר בפני השופט דוד רוזן, לאחר שנשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב דבורה ברלינר דחתה את בקשת התביעה למנות שלושה שופטים בשל ההיקף חסר התקדים של המשפט.
אך דווקא בשל ריבוי הנאשמים העמידה ברלינר את האולם הגדול ביותר לטובת משפט זה.

כתב האישום בפרשה הוגש לפני יותר מחודש, ועוסק בשלוש פרשות נפרדות, אך כרוכות האחת בשנייה, שעניינן קידום פרויקטים שונים לנדל"ן בארץ.

לדברי התביעה, קידום הפרויקטים נעשה תוך מתן שוחד לעובדי ציבור ולנבחריו בדגש על עבירות שליוו את הליכי התכנון בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל.

עוד לטענת התביעה, השוחד הכולל שניתן בפרשות אלה מגיע להיקף של כמה מיליוני שקלים. עוד גורסת התביעה כי חומרתו של כתב האישום לא נובעת רק מהיקפו, אלא גם מן העובדה שאין מדובר בעובד ציבור בודד שסרח אלא במספר רב של עובדי ציבור.

בין עובדי הציבור המואשמים בלקיחת שוחד גם מהנדס העיר ירושלים לשעבר אורי שטרית, ראשי העיר לשעבר אורי לופוליאנסקי ואהוד אולמרט, סגן ראש עיריית ירושלים, אלי שמחיוף, חבר המועצה אברהם פיינר וראש לשכתו של אולמרט לשעבר שולה זקן. בין אנשי העסקים המואשמים במתן שוחד נמצאים בעלי זכויות במתחם הולילנד: הלל צ'רני ואביגדור קלנר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}