כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בפעם הבאה שאתם באנגליה, אל תדלגו על בירמינגהם

תיירים נוהגים לדלג על בירמינגהם, אבל החיבור בין המהפכה התעשייתית לעידן המודרני הוא לא משהו שתרצו לפספס

  • י"ט שבט התשע"ב
אחת התעלות האופייניות בבירמינגהם. צילום: בוב הול ורויטרס
אחת התעלות האופייניות בבירמינגהם. צילום: בוב הול ורויטרס



תושבי העיר בירמינגהם טענו תמיד כי הם לא מקבלים מספיק כבוד. אם תשאלו כל לונדוני על העיר, תראו אותו מגלגל את עיניו או מחקה את המבטא המזוהה עם תושביה. גם תיירים מרחבי העולם מתעלמים בדרך כלל מהעיר השנייה בגודלה בבריטניה. אבל עם הרכב האוכלוסיה המיוחד שלה, שכונות מעניינות וסצנת אוכל שאי אפשר להתעלם ממנה, בירמינגהם היא לא מקום שאפשר לדלג עליו.

יום א'

16:00 > עיר התעלות

בירמינגהם ידועה כחממה של המהפכה התעשייתית, והנוף העירוני של פיח התנורים תואר בעבר כ"שחור ביום ואדום בלילה". מפעלי התעשייה הכבדה כבר אינם פועלים בעיר, אבל התעלות שבהן הובילו את הפחם והכסף נשארו. יש הגורסים כי יש כאן יותר תעלות מאשר בוונציה.

מומלץ להתחיל את הביקור בעיר ב"דה קיוב", מעין מבנה שנראה כאילו נוצר מאבני לגו וכולל בתוכו מלון, דירות ומרכז מסחרי. לאחר מכן, עקבו אחרי התעלה לכיוון צפון-מערב - אל לבה של בירמינגהם החדשה.פנו ימינה בצומת התעלות הגדולה, המקום שבו עבדו פעם גובי אגרה לשימוש בתעלות. מצפן הזמן יתחיל להסתובב במהירות כשתחלפו ליד מבנים מהתקופה שאחרי המהפכה התעשייתית.

18:00 > הפי האוור

בערב קריר אפשר ללכת ל-Malt House, היכן שנשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון שתה בירה כשביקר בעיר במהלך ועידת ה-8G (originalpubco.com).

20:00 > טעם של קשמיר

בבירמינגהם יש יותר מסעדות עם כוכבי מישלן מאשר בכל עיר בריטית אחרת, חוץ מלונדון, ולכן אפשר למצוא בה לעתים קרובות אוכל מעולה - אבל ללא שמץ של התנשאות. המטבח המעניין בעיר הוא הבאלטי, שיובא מאזור חבל קשמיר ואומץ על ידי הקהילות הדרום-אסיאתיות בבירמינגהם. בדרך Stroll Ladypool, המכונה המשולש הבאלטי, תוכלו למצוא מקום לאכול בין החנויות שמוכרות ספרי קוראן וחבילות טיולים למכה. למסעדת אל-פראש (alfrash.com) יש מעריצים רבים, אבל נהגי המוניות מעדיפים לאכול ב- Village Lahore (202-208 Ladypool Road; 44-121-766-8477). מסעדות בודדות במשולש מוכרות אלכוהול: חלק ירשו לכם להכניס אלכוהול שהבאתם מראש, בעוד שבמקומות אחרים לא תוכלו לשתות משקאות אלכוהוליים.

יום ב'

10:00 > בישול מקומי

אפשר להתחיל את היום ב-Urban Coffee, שנפתח באחרונה על ידי שני תכשיטנים לשעבר, סימון ג'נר ואמיר נלקהלאדי, שביקשו להביא לבירמינגהם את בתי הקפה של לונדון. בתוך חלל מרווח ובעיצוב נקי, Urban Coffee הוא מקום אקלקטי עם סטייל (urbancoffee.co.uk).

11:00 > בירמינגהם הנוצצת

מחלונות בית הקפה אפשר לראות כמה מחנויות התכשיטים שמרכיבות את רובע התכשיטנים של העיר, בעלת מסורת של מאות שנים בתחום. באזור יש חנויות קמעוניות רבות, אך אפשר למצוא שם גם חנויות קטנות. אל תחמיצו את הסיורים המודרכים במוזיאון התכשיטים Vyse, שממוקם בבניין ששימש בעבר כמפעל תכשיטים. כשהמפעל נסגר, העובדים פשוט עזבו את המקום והשאירו כל דבר בדיוק כפי שהיה (bmag.org.uk).

13:00 > הפסקת תה

לפני שאתם עוזבים את המוזיאון, עצרו בחדר התה שבו לארוחת צהריים. שמרו מקום לעוגת ויקטוריה (1.95 ליש"ט) וכמובן לספל תה (1.40 ליש"ט). בימים של מזג אוויר נעים, כדאי לאכול בחצר המוזיאון.

17:00 > הניצחון המתוק

בירמינגהם קרובה מאוד לסטרטפורד על אבון, מקום הולדתו של ויליאם שייקספיר, אבל הכדורגל הוא ללא ספק התרומה המשמעותית ביותר של בריטניה לאנושות. לאחר שתצפו במשחק כדורגל של אחת מהקבוצות העירוניות (אסטון וילה או בירמינגהם סיטי), תוכלו להטביע את יגונכם או לחגוג את ניצחונכם ב-Fighting Cocks. מומלץ לנסות את הבירה שמכינים במבשלת המקומית (cksmoseley.co.uk).

21:00 > מולדתו של אוזי

בירמינגהם היא עיר הולדתו של כוכב המטאל אוזי אוסבורן והמקום שבו פעלה להקת בלאק סבאת' שהקים בשנות ה-60 המאוחרות. גם ללד זפלין ולרוברט פלנט יש שורשים בעיר. לעיר יש גם תזמורת סימפונית ברמה בינלאומית, שהעניקה לעיר חשיפה בכל העולם. כדי לשמוע מה הדבר הבא בסצנת המוסיקה של בירמינגהם, בקרו בפאב Bull's Head, שמארח הופעות כמעט בכל ערב (bullsheadmoseley.co.uk).

יום ג'

9:00 > הספרייה של טולקין

כדי לחזות בתחייה המחודשת של העיר התחתית של בירמינגהם, בקרו בספרייה המרכזית. ג'.ר.ר טולקין, מחבר סדרת ספרי "שר הטבעות", בילה שם חלק נכבד מחייו, והסגנון האדריכלי של הספרייה קרוי על שם המושג הספרותי שהנחיל - "מורדור". הזדרזו לבקר שם, כי ב-2013 היא צפויה לעבור שיפוץ מקיף.

11:00 > צהריים עם ג'יימי

לארוחת צהריים כדאי להגיע ל-Spiceal Street, מתחם מסעדות שנפתח בנובמבר. זאת הזדמנות לנסות את האוסובוקו של ג'יימי אוליבר (13.95 ליש"ט) במסעדה האיטלקית שלו (jamieoliver.com/italian). אם אתם נמצאים בעיר בשישי או בשבת, הגיעו אל שוק הסמרטוטים, שמציע קולקציה צבעונית של בגדי וינטג', כובעים ותכשיטים (ragmarket.com).

13:00 > לפני סיום

שתו כוס קפה בכיכר סנט פול. משפחות, תכשיטנים ואנשי כנסייה ממלאים את הכיכר שמוקפת בבניינים הבנויים מאבנים אדומות. זאת בריטניה העירונית במיטבה.

איפה ישנים?

Staying Cool: מלון הממוקם בסמוך לתחנת הרכבת ומעוצב בסגנון בניין משרדים משנות ה-60. אין בו חדר כושר, אבל יש אינטרנט אלחוטי ללא תשלום ומכונת אספרסו בחדר. מחיר: החל ב-95 ליש"ט ללילה

The Bloc Hotel: המלון, שנפתח בשנה שעברה, מציע 73 חדרים קטנים אבל יפים בלבו של רובע התכשיטים. מחיר: החל ב-30 ליש"ט ללילה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}